Dokumentace pluginu Toret Balík na Českou nebo Slovenskou poštu

Služba Balík na poštu od České Pošty obsahuje možnost, zvolit si na stránce pokladny pobočku České Pošty, kam chcete doručit vaši zásilku. 

Instalace pluginu

Po zakoupení pluginu obdržíte emailem licenční klíč a odkaz na stažení zip souboru s pluginem. Detailní návod, jak do WordPress nainstalovat plugin z počítače, najdete zde.

Aktivace pluginu

Nastavení pluginu najdete ve Toret plugins -> Woo Balík na poštu

V této záložce najdete políčko, pro vložení licenčního klíče, který jste obdrželi emailem. Po jeho vložení bude plugin aktivní.

Nastavení pluginu

V této kapitole si vysvětlíme, jak plugin Woo Balík na poštu nastavit.

Samotné nastavení je velmi jednoduché. V administraci si v menu po levé straně najděte záložku Toret plugins a pod ní Woo Balík na poštu.

V prvním poli již máme zadaný licenční klíč, který jsme zadali při aktivaci pluginu po jeho zakoupení.

Druhým a velmi důležitým krokem je načtení poboček České pošty, Klikněte na tlačítko Načíst pobočky pošty. Celkový seznam těchto poboček bude poté k dispozici na Pokladně při objednávání zboží (viz obrázek níže). V kapitole Zobrazení vybrané položky si podrobněji ukážeme, kde všude se nám vybraná pobočka po ukončení objednávky bude zobrazovat.

Třetím a posledním krokem při nastavení pluginu je zadání ceny za dopravu dle hmotnostního rozpětí, příplatku za dobírku a maximální váhy zásilky v gramech.

Po zadání údajů klikneme na tlačítko Uložit.

Zobrazení na stránce Pokladna

Na obrázku níže vidíte, jak se načítají jednotlivá místa vyzvednurí na stránce Pokladna. Zákazník musí nejprve do políčka zadat jméno města, kam chce zásilku doručit a kliknout na tlačítko Vyhledat.  Poté se mu načte seznam poboček České pošty, která jsou k dispozici v tomto městě a z těch si již vybere konkrétní pobočku.

Zároveň se zobrazuje i cena za dobírku, kterou jsme zadali ve třetím kroku nastavení pluginu.

Nastavení Zóny dopravy

Součástí nastavení pluginu je i nastavení poboček České pošty pro vyzvednutí zásilky pro Zóny dopravy. Ve vašem menu ho najdete pod WooCommerce – Nastavení – záložka Doručení – Zóny dopravy. Zde je nutné rozkliknout odkaz Česká republika.

Po rozklinutí se nám objeví následující okno, kde jsou k dispozici pole pro zadání Názvu zóny doručování a Regionu zóny s možností omezení na specifická PSČ (pokud si tak zvolíme). Po doplnění údajů do obou polí klikneme na tlačítko Uložit změny.

Na této stránce ještě zůstaneme, protože je nutné detailně nastavit Doručovací metodu Balík na poštu kliknutím na odkaz Upravit, viz šipka na výše uvedeném obrázku.

Po rozkliknutí odkazu se nám otevře okno s možnostmi nastavení,

Zde je nutné zvolit či zadat následující údaje:

  1. Zaškrtnout povolit způsob Balík na poštu
  2. Napsat Balík na poštu do Názvu dopravní metody
  3. Do posledního pole zadat text, který se bude zobrazovat zákazníkům jako Způsob doručení

Nezapomeňte veškeré údaje uložit kliknutím na tlačítko Uložit změny.

Při dokončování objednávky na Pokladně můžeme vidět zobrazené hodnoty z bodu 2., to znamená název dopravní metody.

Nastavení Doručení na dobírku

Další důležitou součástí nastavení pluginu Woo Balík na poštu je nastavení možnosti doručení na dobírku. To lze nastavit v menu pod WooCommerce – Nastavení – záložka Pokladna a Dobírka, jak je vidět na obrázku níže.

Pojďme se tedy podrobněji podívat na jednotlivé možnosti:

  1. Zaškrtněte políčko povolit platbu na dobírku
  2. V Titulku zadejte, jak se bude způsob dopravy jmenovat a zobrazovat
  3. V popisu zadejte, jak bude platba popsaná zákazníkovi a jak se zobrazí
  4. Instrukce jsou důležitá informace pro zákazníka, která se zobrazí na Děkovné stránce i v potvrzovacím e-mailu
  5. V poli Povolit způsob dopravy je nutné zadat Na Poštu
  6. V této možnosti můžeme omezit tento způsob dopravy jen pro ČR
  7. Ve Stavu objednávky nastavíme stav, ve kterém chceme, aby byla objednávka po jejím dokončení
  8. Zde zaškrtneme, pokud chceme započítat daň

Po zadání všech potřeboných údajů nezapomeňte kliknout na tlačítko Uložit změny.

Jak již bylo zmíněno výše, některé ze zadávaných údajů v nastavení budou zobrazovány zákazníkům při vytváření objednávky na Pokladně nebo po jejím dokončení na Děkovné stránce, v potvrzovacím e-mailu nebo v přehledu objednávek v Můj účet po přihlášení zákazníka na Vašem webu.

Zobrazení vybrané pobočky

Při vytváření objednávky ve Vašem eshopu na stránce Pokladna má zákazník k dispozici na výběr seznam poboček České pošty k vyzvednutí. V kapitole Nastavení pluginu jsme si ukázali, kde tento seznam načíst.

Poté, co si zákazník vybere konkrétní místo a objednávku dokončí, bude tato pobočka zobrazena na Děkovné stránce.   Zároveň bude tato pobočka uvedena v potvrzovacím e-mailu s detaily objednávky, který bude zákazníkovi odeslán bezprostředně po dokončení nákupu.

A konečně zákazník najde zobrazení vybrané pobočky také v detailu příslušné objednávky v seznamu objednávek pod Můj účet po přihlášení na Vaše webové stránky.

Řešení problémů

Stále se zobrazuje upozornění: Pro správné fungování výběru poboček je třeba uložit souřadnice poboček do databáze v nastavení pluginu

Aktualizovali jste seznam poboček a v administraci vám stále svítí upozornění: „Pro správné fungování výběru poboček je třeba uložit souřadnice poboček do databáze v nastavení pluginu“.

Je to z toho důvodu, že ne všechny pobočky mají u sebe uvedeny koordináty Latitude a Longitude.

Je potřeba projít seznam poboček v administraci WordPress Toret Plugins → Pobočky České/Slovenské pošty a ručně chybějící koordináty doplnit.

Proč se to děje?

Seznam poboček je načítán automaticky, ale koordináty poboček už vytváříme my a Pošta je sama nedodává. I když pravidelně koordináty doplňujeme a kontrolujeme nové pobočky, může se stát, že se vám tato chyba zobrazí.

Přejít nahoru