Časté dotazy
- Debugovaní chyb
- Nastavení výše daně pro dobírku u obchodů, které používají více daňových sazeb
- Nevystaví se faktura u jedné objednávky, ale u ostatních ano
- Všude je nastaveno neplátce DPH, ale Fakturoid vystavuje fakturu s DPH
- Nevystavuje se faktura a v logu objednávky je Create user problem/Nepodařilo se vytvořit kontakt
- Faktura nebyla uložena s chybou: {“errors”:{“client_name”:[“je povinná položka”],”subject_id”:[“Kontakt neexistuje.”]}}
Debugování chyb
Vzhledem k tomu, že se vždy může něco pokazit, má plugin vestavěné dva způsoby zachytávání chyb.
První je soubor notify_log.txt, který je umístěn na FTP ve složce pluginu.
Do něj jsou zapisovány nejenom chyby, ale i data, která se odesílají do Fakturoidu, či je plugin ukládá. Jejich procházením, může váš vývojář zjistit, v které fázi nastal problém.
Druhý způsob, je ukládání poznámek objednávce
V případě, že nedojde k odeslání do systému Fakturoidu, je odpověď uložena jako poznámka k objednávce. Tak můžete rychle odhalit, zda není problém ve špatných datech objednávky.
Základní identifikací problému, je neexistence id faktury v prvním sloupci výpisu objednávek.
Poznámky najdete zde:
Nastavení výše daně pro dobírku u obchodů, které používají více daňových sazeb
- Zásilkovna: zasilkovna_taxclass_dobirka
Následně pomocí filtru nastavte výši daňové sazby dobírky podle produktů v objednávce.
Příklad pro plugin Zásilkovna, kde jsou definovany tři sazby daně: standardní, snížená a nulová.
Všude je nastaveno neplátce DPH, ale Fakturoid vystavuje fakturu s DPH
Povolte v nastavení WooCommerce → Nastavení položku Povolit daně (zaškrtnutím Povolení sazeb DPH a jejich výpočtů).
Poté běžte na záložku Daň a nastavte u Ceny vkládány včetně daně na Ne, budu vkládat ceny bez daně a zkontrolujte + případně odmažte zadané Standardní sazby.
Nakonec znovu vypněte Povolit daně ve WooCommerce.
Nevystavuje se faktura a v logu objednávky je Create user problem/Nepodařilo se vytvořit kontakt
Tato chyba se zobrazí v případě, že Fakturoid nedokázal vytvořit odběratele.
V nastavení pluginu zkontrolujte pole „Fakturoid doména uživatele“ zde má být pouze doména, nikoliv celá URL adresa.
Pokud budete mít doménu uživatele správně, zkontrolujte, zda máte ve Faktuoridu volné místo pro tvorbu odběratele. Například varianta Fakturoid Free má omezení jen na 5 odběratelů.
Nastavení přenesení daňové povinnosti (reverse charge)
Faktura nebyla uložena s chybou: {“errors”:{“client_name”:[“je povinná položka”],”subject_id”:[“Kontakt neexistuje.”]}}
Chyba Faktura nebyla uložena s chybou: {“errors”:{“client_name”:[“je povinná položka”],”subject_id”:[“Kontakt neexistuje.”]}} může vzniknout tím, že si v administraci Fakturoidu smažete kontakt, který je již uložený u některého WorpdPress účtu. Poté u tohoto účtu již nelze vytvořit fakturu, protože se nemůže spárovat s kontaktem na straně Fakturoidu.
Přejděte do detailu WordPressového účtu z objednávky, kde nejde vystavit faktura s touto chybou a najděte pole Fakturoid ID. Hodnotu v poli smažte, kontakt uložte a poté můžete u objednávky vystavit fakturu.