Debugování chyb

Vzhledem k tomu, že se vždy může něco pokazit, má plugin vestavěné dva způsoby zachytávání chyb.

První je soubor notify_log.txt, který je umístěn na FTP ve složce pluginu.

Do něj jsou zapisovány nejenom chyby, ale i data, která se odesílají do Fakturoidu, či je plugin ukládá. Jejich procházením, může váš vývojář zjistit, v které fázi nastal problém.

Druhý způsob, je ukládání poznámek objednávce

V případě, že nedojde k odeslání do systému Fakturoidu, je odpověď uložena jako poznámka k objednávce. Tak můžete rychle odhalit, zda není problém ve špatných datech objednávky.

Základní identifikací problému, je neexistence id faktury v prvním sloupci výpisu objednávek.

Poznámky najdete zde:

Nevystaví se faktura u jedné objednávky, ale u ostatních ano

Zkontrolujte informace zadané u objednávky. Zákazník mohl některý údaj špatně vyplnit a při odesílání do systému Fakturoid došlo k chybě a faktura se nevytvořila. Nejčastěji chybně vyplněné bývají pole IČ/DIČ.

Všude je nastaveno neplátce DPH, ale Fakturoid vystavuje fakturu s DPH

Povolte v nastavení WooCommerce → Nastavení položku Povolit daně (zaškrtnutím Povolení sazeb DPH a jejich výpočtů).

Nastavení WooCommerce

Poté běžte na záložku Daň a nastavte u Ceny vkládány včetně daně na Ne, budu vkládat ceny bez daně a zkontrolujte + případně odmažte zadané Standardní sazby.

Nastavení daně

Nakonec znovu vypněte Povolit daně ve WooCommerce.

Nevystavuje se faktura a v logu objednávky je Create user problem/Nepodařilo se vytvořit kontakt

Tato chyba se zobrazí v případě, že Fakturoid nedokázal vytvořit odběratele.

Zkontrolujte údaje odběratele, zda nemá chybně vyplněné nějaké pole. Pokud to bude vše sprvně, zkontrolujte, zda máte ve Faktuoridu volné místo pro tvorbu odběratele. Například varianta Fakturoid Free má omezení jen na 5 odběratelů.