Nastavení pluginu

Produkty

Karta produkty obsahuje nastavení jednotlivých funkcí týkající se produktů WooCommerce.

SLEDOVÁNÍ PRODEJNÍCH CEN

Plugin loguje úpravu ceny a upozorňuje na nejnižší nastavenou cenu za poslední 30 dní.

V nastavení pluginu postačí zakliknout funkci Povolit sledování ceny produktu a kontrolu prodejní ceny. Po uložení se do detailu produktu na kartě Toret Toolkit přidá box Sledování cen. 

V boxu se automaticky propíše nejnižší cena za posledních 30 dní.

Toret Toolkit - hlídání slevy a historie ceny

Také je možné otevřít log, ve kterém je vypsaná historie ceny produktu.

Toret Toolkit - historie ceny

V boxu Sledování cen je možné log smazat, postačí checkbox zakliknout a produkt uložit.

STRÁNKA S INFORMACEMI O DORUČENÍ

Dále je možné nastavit na stránce produktů odkaz vedoucí na stránku s informacemi o dopravě.

Nejprve je nutné vytvořit ve WordPressu stránku, ve které budou uvedeny informace o dopravě, které jsou na e-shopu poskytovány. Odkaz na stránku je nutné vložit do nastavení pluginu. Zvolí se název odkazu a vybere hook (umístění), kde se bude na stránce produktu odkaz zobrazovat. Celé nastavení je nutné povolit zakliknutím checkboxu.

Toret Toolkit - nastavení stránky s informacemi o doručení

Poté se u produktu zobrazí odkaz na stránku s informacemi o dopravě. 

Toret Toolkit - odkaz na nastavení stránky s informacemi o doručení

DODACÍ LHŮTA

Plugin umožňuje nastavení globální doručovací lhůty, která se automaticky propíše ke všem produktům a také se může v nastavení povolit, zda se má dodací lhůta zobrazit v odeslaném emailu zákazníkovi. Případně lze nastavit doručovací lhůtu pro každý produkt jednotlivě. Nastavit je možné počet dní nebo datum, do kdy bude produkt doručen a vlastní text před nebo za počet dní/datum.

Toret Toolkit - nastavení doby doručení

Nastavení doby dodání se nastavuje jednotlivě pro všechny stavy skladu (skladen, není skladem, na objednávku). Případně lze zobrazení doby dodání pro každý stav skladu vypnout.

Toret Toolkit - nastavení doby doručení pro jednotlivé stavy skladu

Místo, kde se zobrazí informace o dodací lhůtě, lze upravit v nastavení pomocí výběrů hooku, do kterého se informace zavěsí.

Toret Toolkit - zobrazení dodací lhůty

VLASTNÍ TECHNICKÝ POPIS

Pro produkt je možné aktivovat zobrazení vlastní záložky, do které se vypíše technický popis produktu. Název záložky je možné nastavit globální nebo pro jednotlivé produkty v jejich detailu.

U vybraných produktů lze zobrazení vlastní záložky skrýt.

Toret Toolkit -Technický popis

Technický popis se zobrazí jako nová karta u produktu. Toret Toolkit -Technický popis na stránce produktu

 

INFORMACE O NEJLEPŠÍ CENĚ

V pluginu je možné povolit funkci zobrazení nejnižší ceny na stránce produktu za posledních 30 dní.

Upozornění se zobrazí pouze v případě splnění dvou podmínek:

  • produkt má zadanou cenu ve slevě
  • za posledních 30 dní byla zadána cena ve slevě/běžná cena nižší, než je aktuální prodejní cena

Místo, kde se zobrazí informace o nejlevnější ceně, lze upravit v nastavení pomocí výběrů hooku, do kterého se informace zavěsí.

Toret Toolkit -Zobrazení nejnižší ceny u produktu

Po splnění podmínek se informace o nejnižší ceně zobrazí u produktu.

Toret Toolkit -Zobrazení nejnižší ceny u produktu nad tlačítkem přidání do košíku

ZABRAZENÍ GRAFU VÝVOJE CENY

V nastavení funkce Informace o nejlepší ceně můžete aktivovat funci grafu, nastavit název odkazu na graf a vybrat hook, kde se graf bude na stránce produktu zobrazovat.

Graf zobrazuje vývoj ceny produktu v čase. Časová osa grafu je stejná jako maximální doba pro výpočet slevy (30 dní).

Toret Toolkit - graf ceny

ZPĚT NA SKLADĚ

Pokud není zboží skladem, tak můžete zapnout funkci Zpět na skladě, která funguje jako hlídací pes. U produktů, které nejsou skladem se zobrazí formulář pro vložení e-mailu zákazníka. Jakmile dojde k naskladnění produktu, systém automaticky odešle zákazníkovi e-mail s upozorněním na naskladnění adresu.

V nastavení pluginu lze upravit vlastní textaci nad polem pro email a textaci tlačítka.

Toret Toolkit - nastavení hlídacího psa

Toret Toolkit - formulář pro naskladnění produktu

Součástí přihlášení je i ověření e-mailové schránky pomocí poslaného odkazu, který je vygenerován ihned po přihlášení. Až po potvrzení tohoto odkazu se uživatel skutečně přihlásí. Plugin takto splňuje požadavky GDPR.

Přihlášené uživatele, kteří chtějí být na naskladnění upozorněni, najdete v administraci WooCommerce, kde je můžete spravovat. Zároveň u nich vidíte, o který produkt mají zájem, zda mají potvrzený ověřovací odkaz a zda již na případné naskladnění byli upozornění.

E-maily odesílané pluginem vychází z designu WooCommerce a lze je v příslušné sekci také upravovat.

Přihlášení zákazníci k odběru informace o naskladnění zboží se ukládají do tabulky, která je umístěna v menu WordPressu pod objednávkami. V tabulce je uvedeno kdy, kdo (email) a k jakému produktu se přihlásil a zda přihlášení potvrdil. Ve sloupci akce, je možné smazat řádek v logu, znovu odeslat potvrzovací email, manuálně potvrdit odběr nebo manuálně odeslat upozornění o naskladnění. Jakmile bude zákazník upozorněn, tak se automaticky řádek v logu smaže.

V logu je možné také filtrovat podle jednotlivých produktů, u kterých mají zákazníci přihlášený odběr informace o naskladnění a nebo celý log smazat přes tlačítko „Vymazat seznam“.

Toret Toolkit - log zpět na skladě

DOTAZ NA PRODUKT

Plugin umožňuje nastavit ke každému produktu možnost položit dotaz na produktu. Formulář je možné nastavit jako záložku u produktu nebo jako odkaz, který otevře popup okno. Text odkazu je možné si nastavit vlastní nebo použít výchozí, pokud zůstane pole prázdné.  

Dotaz na produktu – záložka

 

Dotaz na produktu – popup okno

Místo, kde se zobrazí odkaz na popup okno, lze upravit v nastavení pomocí výběrů hooku na stránce produktu. 

Dále je možné v nastavení upravit vlastní textaci, která se zobrazí po úspěšném odeslání emailu. 

Po odeslání dotazu přijde na email nastavený ve WordPressu zpráva s dotazem, emailem zákazníka a odkazem na dotazovaný produkt. 

Obsah e-mailu je možné libovolně upravit. 

V nastavení pluginu je možné zapnout ukládání dotazů do tabulky. Tu najdete ve WooCommerce → Dotaz na produkt.

 

V nastavení pluginu lze vybrat možnost, aby se dotaz na produktu zobrazil u všech produktů. Případně lze na úrovni produktu na kartě Toolkit pro daný produkt dotaz deaktivovat. V opačném případně, pokud nebude zapnut dotaz na produkt globálně, tak je možné u produktu dotaz zapnout jen pro vybrané produkty.

 

Pokladna

Na další kartě je možné upravit informace na stránce pokladny.

UPOZORNĚNÍ NA KONTROLU KOŠÍKU

V pokladně je možné zapnout výzvu pro zákazníka, aby si před odesláním objednávky překontroloval košík.

Toret Toolkit - výzva pro kontrolu košíku

Je možné nastavit vlastní textaci výzvy nebo nechat pole prázdné a propíše se výchozí textace nastavená pluginem.

Toret Toolkit - výzva pro kontrolu košíku uvedená v pokladně

TLAČÍTKO ODESLAT

Plugin obsahuje několik předpřipravených variant textace tlačítka pro odeslání objednávky. Předpřipravená znění tlačítka byla konzultována s právníky a splňují požadavky spotřebitelské novely 2022.

Případně plugin umožňuje zadat vlastní text tlačítka.

Toret Toolkit - textace tlačítko pro dokončení objednávky

FIREMNÍ POLE V POKLADNĚ

Pomocí pluginu můžete do pokladny přidat pole IČ, DIČ, IČ DPH a zapnout načítání polí z ARES nebo RÚZ. Funkce stačí pouze aktivovat.

Také je možné nastavit, aby byly pole v pokladně skryté a zobrazili se až po zaškrtnutí políčka. 

Při zadávání IČ se objeví tlačítko, které umožňuje načíst informace o firmě z databáze ARES nebo RÚZ. Automaticky se takto mohou vyplnit pole pokladny Název firmy, Ulice a čp, Město, PSČ a DIČ.

Toret-Toolkit-IC-z-ARES

AUTOMATICKÉ DOKONČOVÁNÍ ADRES

Aktivací této funkce se v pokladně nabídne našeptávání adresy při vyplňování ulice. Po výběru našeptávané adresdy se automaticky v pokladně vyplní název města a PSČ. Adresa se načítá ze služby mapy.cz.Toret-Toolkit-Našeptávač adresy

Stavy objednávek

Reklamace

Plugin přidává do WooCommerce nový stav objednávky „Reklamace“. Zároveň umožňuje přidat výsledek reklamace k objednávce jako poznámku.

Toret Toolkit - vlastní stav Reklamace

Při změně objednávky na stav Reklamace je automaticky zákazníkovi poslán informativní e-mail ve stylu WooCommerce e-mailů.

Toret Toolkit - vlastní stav reklamace

Výsledek reklamace postačí vypsat do boxu v detailu objednávky a objednávku aktualizovat. E-mail s výsledkem se odešle zákazníkovi stejně jako při změně objednávky na stav Reklamace.

Toret Toolkit - výsledek reklamace

Předáno dopravci

Pluginem přidáte vlastní stav Předáno dopravci. Po změně stavu objednávky na stav Předáno dopravci můžete nastavit, aby byl zákazníkovi odeslán e-mail ve stylu WooCommerce.

V případě, že používáte Toret dopravní pluginy ZásilkovnaPPLWE|DOGLSDPD nebo TOPTRANS a máte podanou zásilku do systému dopravce před změnou objednávky do stavu Předáno dopravci, přidá se zákazníkovi do e-mailu i odkaz na sledování zásilky.

Toret Toolkit - vlastní stav Předáno dopravci

Stav objednávky můžete přepnout z detailu objednávky nebo pomocí hromadných akcí.

Toret Toolkit - hromadná změna stavu na Předáno dopravci

Upozornění na nezaplacenou objednávku

Další skvělou funkcí je automatické zaslání e-mailu zákazníkovi o tom, že objednávka nebyla doposud uhrazena. V pluginu nastavíte počet dní a jakmile od vytvoření neuhrazené objednávky ve stavu Čeká na vyřízení (on-hold) uběhne nastavená doba, tak se zákazníkovi odešle e-mail s upozorněním. Pokud používáte plugin QR Platby, můžete v tomto e-mailovém upozornění zákazníkovi rovnou odeslat i QR kód pro zaplacení.

Upozornění na selhanou platbu

V případě, že selhala platba např. přes platební bránu a změní se stav objednávky na Selhalo (Failed), tak plugin umí zákazníkovi zaslat email s upozorněním. Opět se nastaví počet dní od stavu Selhalo, kdy bude e-mail s upozorněním poslán. 

Oznámení o zrušení objednávky

Poslední oznamovací funkcí je automatické zrušení neuhrazené objednávky ve stavu Čeká na vyřízení (On-hold) po uplynutí nastavené doby a odeslání e-mailu zákazníkovi.

Oznámení o zrušené objednávce

Funkce má hodně podobný název název jako v ta v předchozím odstavci, ale tato dělá něco jiného. Pokud se ve WooCommerce zruší objednávka, tak je o tom e-shop vyrozuměn emailem, ale zákazník žádnou informaci o zrušení objednávky nedostane. Aktivací této funkce se pošle zákazníkovi email o zrušené objednávce. Email se odešle pouze pokud jsou zrušeny objednávky ve stavu Zpracovává se, Čeká na vyřízení nebo Čeká na platbu.

Nastavení oznamovacích e-mailů a CRONu 

Oznamovací e-maily a e-maily k vlastním stavům jsou ve stylu WooCommerce a obsah emailů je možné editovat přes nastavení e-mailů WooCommerce. Do nastavení emailu můžete přejít přes ikonu tužky u funkce v pluginu nebo přes WooCommerce → Nastavení → E-maily a zde vyberete konkrétní email, který chcete upravit.

Aby se e-maily po uplynutí nastavené doby odeslaly, tak je je nutné nastavit na Vašem hostingu URL CRONu, kterou najdete pod nadpisem „Oznámení o nezaplacené objednávce“. Doporučujeme CRON spouštět minimálně 2x denně. 

Reklamace

Plugin přidává do WooCommerce nový stav objednávky Reklamace. Zároveň umožňuje přidat výsledek reklamace k objednávce jako poznámku.

Toret Toolkit - nastavení reklamace v pluginu

Při změně objednávky na stav Reklamace je automaticky zákazníkovi poslán informativní e-mail ve stylu WooCommerce e-mailů. Vlastní textaci emailu pro stav Reklamace je možné nastavit v pluginu.

Toret Toolkit - vlastní stav reklamace

Výsledek reklamace postačí vypsat do boxu v detailu objednávky a objednávku aktualizovat. E-mail s výsledkem se odešle zákazníkovi stejně jako při změně objednávky na stav Reklamace.

Toret Toolkit - výsledek reklamace

Přílohy e-mailu

V nastavení pluginu je možné přiřadit libovolný počet příloh k jakémukoliv WooCommerce e-mailu.

Odeslání přílohy je možné podmínit zemí zákazníka. Lze mít tedy nastavené například jiné přílohy pro zákazníky v ČR nebo SR.

Toret Toolkit - odeslání přílohy emailů

Také je možné nastavit přílohu pro jednotlivé produkty. Nastavení přílohy je u každého produktu na kartě Toret přílohy e-mailů

Toret Toolkit - nastavení přílohy emailů pro produkt

Hodnocení

V nastavení pluginu je kontrola nastavení recenzí. WooCommerce sama o sobě může být nastavena tak, aby splňovala požadavky na přidávání recenzí bez jakékoliv zásahu. V případě, že je nastaveno, že recenzovat mohou pouze zákazníci, kteří zakoupili produkt, nemusíte nic víc řešit.

Pokud ale chcete mít otevřené recenze, je potřeba u nich zobrazit, zda se jedná o recenzi:

ověřenou
neověřenou
sponzorovanou

Pomocí pluginu je možné k recenzím přidávat jejich původ a zároveň se tato informace propíše k hodnocení produktu.

Toret Toolkit -nastavení typu recenze

Plugin také poradí, jak jsou recenze ve WooCommerce nastavené.

Toret Toolkit kontrola nastavení recenze ve WooCommerce

 

Doprava

Nastavení funkce na kartě Doprava je alternativou k funkci Stránka s informacemi o doručení na kartě Produkty.

Funkce na kartě Doprava tvoří obsah automaticky a není třeba vytvářet statickou stránku, protože přehled dopravních metod se zobrazí v popup okně na stránce produktu. V nastavení na kartě Doprava povolíte zobrazení na stránce produktu, nastavíte název hooku, jak se bude odkaz u produktu jmenovat a vyberete hook, kde se odkaz na stránce produktu bude zobrazovat. Dále nastavení obsahuje Shortcode pro stránku s informacemi o doručení. Pokud chcete přehled dopravních metod použít na vlastní stránce, můžete jej zobrazit vložením shortcodu.

Toret Toolkit - Doprava popup

Další velkou výhodou oproti statické stránce je, že se přehled dopravních metod zobrazuje v poup okně. Zákazník tedy není přesměrován na jinou stránku, ale zůstává na stránce produktu.

Toret Toolkit - popup okno

Jak funguje automatické načítání dopravních metod?

Plugin si do popup okna načítá všechny výchozí dopravní metody z WooCommerce (Paušální sazba a Místní vyzvednutí) a všechny dopravní metody z Toret pluginů. V popup okně je rozděluje podle jednotlivých dopravních zón nebo zemí, ve kterých jsou dopravní metody nastavené. Do poup okna se načítají dopravní metody a ceny pouze daného produktu, tedy zákazník přesně ví, kam si může produkt objednat a kolik stojí doprava produktu, který si právě prohlíží. Pokud využíváte škálování ceny dopravy podle hmotnosti, vzdálenosti nebo ceny nebo máte nastavenou dopravu zdarma OD, tak i tyto informace dokáže funkce v popup okně zohlednit pro každý produkt zvlášť.

Příplatky u objednávky

Plugin Toolkit umožňuje přidat do k objednávce vlastní příplatky (fee).

Na kartě „Příplatky u objednávky“ si vytvoříte příplatek. Nastavíte popis příplatku, cenu (bez DPH), rozsah a viditelnost v pokladně.

Popis a cena příplatku nepotřebuje bližší vysvětlení. Vysvětlíme si, co je myšleno rozsahem příplatku. Nastavit je možné  čtyři rozsahy:

Produkt: Vytvořený příplatek si můžete aktivovat pouze pro konkrétní produkty. V detailu produktu na kartě „Toret Toolkit“.

Kategorie: Příplatek je možné aktivovat pro vybrané kategorie a tedy bude použit pro produkty v těchto kategoriích. Aktivace příplatku je v detailu nastavení každé kategorie.

Variance: Příplatek s rozsahem variace bude možné aktivovat v detailu každé varianty (na konci nastavení).

Globální: Příplatek platí od jeho vytvoření pro všechny produkty ve všech kategoriích.

Poslední funkcí v nastavení příplatku je nastavení viditelnosti v pokladně. Pokud si nastavíte, že bude příplatek skrytý, tak se přičte k ceně dopravy a nebude uveden jako samostatný příplatek. 

Toret toolkit – vlastní příplatky

Toret toolkit - vlastní příplatky v pokladně

Zobrazení příplatku v pokladně

Toret toolkit - vlastní příplatky v detailu objednávky

Zobrazení příplatku v detailu objednávky