Hlavní nastavení
Napojení na TOPTRANS
Pro použití pluginu TOPTRANS, musíte mít vytvořený účet u zp.toptrans.cz.
Po nainstalovaní a aktivaci pluginu pokračujte na jeho nastavení. To se nachází v sekci Toret plugins → TOPTRANS
Pro napojení pluginu s účtem TOPTRANS je potřeba v pluginu vyplnit přihlašovací údaje do TOPTRANS účtu:
- Uživatelské jméno
- Heslo
Nastavení dopravců v pluginu TOPTRANS
V pluginu TOPTRANS můžete nastavit dopravu:
- TOPTRANS Standart
- TOPTIME
- TOP-PRIVAT
- TOP-WEEKEND
- ROZVOZ PO AVIZACI
Všechny typy doprav je možné nastavit pro Českou republiku a Slovensko.
Pokud je ve WooCommerci nastaveno DPH, tak cenu v pluginu nastavujte bez DPH.
Pod jednotlivými kartami doprav TOPTRANS je možné nastavit:
- cenu dopravy
- maximální hmotnost a maximální rozměr
- doprava zdarma nad částku
- škálování ceny dopravy podle celkové hmotnosti objednávky, nebo na základě rozměrů
- dobírku
- dobírka zdarma nad částku
- škálování příplatku dobírky podle celkové ceny objednávky
- přejmenování jednotlivých dopravců je možné v dopravní zóně WooCommerce přímo v editaci dopravce
Tip: pokud chcete v pokladně spustit dopravu nebo dobírku zdarma např. od 500, v pluginu nastavte 499.
Služba Top Comfort
v pluginu je možné ke všem dopravním metodám nastavit službu Top Comfort. Jedná se o výnos zásilky do patra za aktivní asistence příjemce, max. 80 kg/1 ks, nad 80 kg se účtuje za každých započatých 80 kg příplatek.
U této služby je možné nastavit:
- Text služby
- Příplatek za službu
- Štítek příplatku
Nastavení dopravních zón
Podání zásilky z webu do TOPTRANS
V pluginu máte dvě možnosti podání zásilky do sytému TOPTRANS
Neposílejte objednávku do systému TOPTRANS, pokud nejste připraveni balíček odeslat. Podáním balíku dáváte společnosti TOPTRANS najevo, že máte balík připraven k vyzvednutí kurýrem.
1) Manuálně přes tlačítko v přehledu objednávek nebo v detailu objednávky
2) Automaticky při změně stavu objedndávky
Automatického podání lze nastavit v pluginu TOPTRANS → Hlavní nastavení.
Doprava zdarma
Dopravu zdarma nastavíte přímo v pluginu TOPTRANS u každého dopravce.
Nastavení pluginu dopravy zdarma je „nad“ částku, tedy doprava zdarma se na webu aktivuje po překonání nastavení částky v košíku.
PŘÍKLAD: Pokud chcete dopravu zdarma od 500,- tak do pluginu nastavte částku 499.
Tip: Pokud máte ve WooCommerci nastavené DPH, tak se hodnota pro spuštění dopravy zdarma zadává bez DPH.
Nastavení částky dopravy zdarma se vztahuje pouze pro produkty, nezapočítává se cena dopravy.
PŘÍKLAD: Pokud máte nastavenou dopravu zdarma od 500,- a v košíku je produkt za 450,- + cena dopravy 65,- = 515,- Kč, tak se doprava zdarma neaktivuje. Je potřeba překonat nastavenou cenu produktem, tedy aby se takto nastavená doprava zdarma aktivovala, je zapotřebí vložit do košíku produkt(y) hodnoty minimálně 500,- Kč.
Doprava zdarma pouze pro vybrané produkty
V pluginu je možné nastavit dopravu zdarma pouze pro vybrané produkty. Nastavení najdete u každého produktu na kartě TOPTRANS.
Dále je nutné v nastavení pluginu u stejnojmeného dopravce tuto funkci povolit.
Tisk štítků
Štítky podaných balíků je možné si stáhnout rovnou v administraci webu.
V přehledu objednávek u již podané objednávky do systému TOPTRANS klikněte na ikonu dokumentu PDF (viz. obrázek) u vybrané objednávky. Štítek se uloží ve formátu PDF a poté jej můžete vytisknout.
Dobírka
U jednotlivých dopravců je možné pro každou zemi nastavit příplatek za dobírku. Aby se příplatek zobrazil v pokladně a předala se informace o tom, že je podaný balíček na dobírku, tak je nutné v nastavení WooCommerce zapnout platební metodu dobírky z WooCommerce (=cod).
V pluginu lze nastavit jednotný příplatek za dobírku a podmínku pro spuštění dobírky zdarma. Nebo můžete příplatek dobírky škálovat podle celkové ceny objednávky včetně pravidla s nulovým příplatek dobírky viz screen.
V hlavním nastavení pluginu je také nutné nastavit bankovní účet pro výplatu dobírky.
Zobrazení stavu zásilek
Plugin má funkci, aby v přehledu objednávek ve sloupci „Toptrans stav“ se zobrazoval aktuální stav zásilky.
Manuální aktualizace stavu zásilky:
Stav zásilky můžete aktualizovat manuálně přes ikonu „refresh“. Manuální aktualizaci můžete spustit v přehledu objednávek jednotlivě u každé objednávky nebo v detailu objednávky.
Automatická aktualizace stavu zásilky:
Pokud chcete aktualizaci stavů zásilek automatizovat, tak je nutné nastavit na hostingu CRON. Vlastní URL CRONu najdete v hlavním nastavení pluginu.