Dokumentace pluginu Toret WE|DO

Nacházíte se na stránkách dokumentace pluginu WE|DO pro WooCommerce, který implementuje tuto službu dopravy do e-shopu.

Instalace pluginu

Po zakoupení pluginu obdržíte emailem licenční klíč a odkaz na stažení zip souboru s pluginem. Detailní návod, jak do WordPress nainstalovat plugin z počítače, najdete zde.

Aktivace pluginu

Po instalaci pluginu si otevřete plugin WE|DO, do příslušného pole vložíte licenční klíč a tlačítkem aktivujte.

Napojení na WE|DO – povinné vytvoření testovacích balíků a získání ostrých implementačních údajů

Pro použití pluginu WE|DO, musíte mít vytvořený účet u wedo.cz.

Po nainstalovaní a aktivaci pluginu pokračujte na jeho nastavení. To se nachází v sekci Toret plugins → WE|DO

Pro napojení pluginu s WE|DO účtem je potřeba vyplnit:

  • WE|DO uživatelské jméno
  • heslo
  • ID zákazníka
  • ID svozového místa

WEDO ověřovací proces v testovacím režimu a získání ostrých implementačních údajů

Abyste mohli používat WEDO v ostrém provozu, tak společnost WEDO má ověřovací proces pro podání zásilek.

  1. U podpory WEDO si vyžádejte testovací ID zákazníka a testovací ID svozového místa nastaveného ve WEDO účtu.
  2. Do pluginu vložte kromě uživatelského jména a hesla také testovací implementační údaje a zapněte testovací mód.
  3. WEDO vyžaduje v testovacím prostředí provést 8 zkušebních objednávek:
    1. Dvě české (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
    2. Dvě slovenské (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
    3. Dvě zásilky na výdejní místa( 1 s dobírkou, 1 bez dobírky)
    4. Dvě EURODIS zásilky (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky), EURODIS zásilky jsou zahraniční, vyjma Slovenska, například Německo nebo Francie.
  4. Po vytvoření osmi testovacích objednávek zašlete podpoře WEDO na email obchod@wedo.cz čísla všech osmi zásilek pro kontrolu (postačí zaslat štítky podaných balíků). WEDO také vyžaduje zaslat čísla dávek. Každá podaná objednávka má vlastní číslo dávky, které najdete v detailu objednávky v sekci „Uživatelská pole“ v řádce „twedo_batch_number“. 
  5. Jakmile WEDO štítky ověří, zašle ostré implementační údaje pro napojení (ID zákazníka a ID svozového místa) a posledním krokem je vložení těchto ostrých implementačních údajů do pluginu a poté je nutné vypnout testovací mód.

Import poboček a nastavení CRONu

Pro zobrazení WE|DO výdejních míst a boxů v pokladně na mapce je potřeba nejprve pobočky načíst. První načtení můžete provést pomocí tlačítka „importovat výdejní místa“. Poté doporučujeme nastavit CRON pro pravidelnou aktualizaci poboček. URL CRONu pro Váš web je uvedena v nastavení pluginu WE|DO na kartě „Hlavní nastavení“.

Nastavení dopravců v pluginu WE|DO

V pluginu WE|DO můžete nastavit dopravu:

  • WE|DO Home
  • WE|DO Uloženka
  • WE|DO Box

KONTROLA ROZMĚRŮ A OBJEMU – WE|DO ve svém ceníku rozděluje zásilky nejen podle hmotnosti, ale také podle objemu nebo nejdelší hrany. V pluginu si u každého typu dopravy můžete zapnout nebo vypnout kontrolu rozměrů a objemu. Pokud si kontrolou objemu zapnete, tak je nutné mít u produktů vyplněný rozměr.

Pokud je ve WooCommerci nastaveno DPH, tak cenu v pluginu nastavujte bez DPH. 

WE|DO Home

Pod kartou WE|DO home je možné nastavit dopravu:

  • v rámci České republiky
  • z Česka na Slovensko
  • Mezinárodní doprava rozdělná u WE|DO do zón

U České republiky a Slovenska je možné nastavit:

  • cenu dopravy
  • maximální objem a maximální délku
  • doprava zdarma nad částku
  • maximální hmotnost zásilky
  • dobírku
  • dobírka zdarma nad částku

Tip: pokud chcete v pokladně spustit dopravu nebo dobírku zdarma např. od 500, v pluginu nastavte 499.

V případě odesílání zásilek do světa je možné v pluginu zapnout zóny, které obsahují jednotlivé země. Státy v zónách jsou rozděleny podle ceníku WE|DO.

Zóna 1: Německo, Rakousko, Polsko, Maďarsko (pro Německo a Maďarsko lze nastavit dobírku).

Zóna 2: Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Chorvatsko, Černá Hora, Nizozemí, Srbsko, Slovinsko

Zóna 3: Belgie, Francie, Itálie, Lucembursko, Rumunsko, San Martino, Španělsko, Vatikán, Velká Británie

Zóna 4: Dánsko, Finsko, Lichtenštejnsko, Portugalsko, Švédsko, Švýcarsko

Zóna 5: Andora, Estonsko, Irsko, Litva, Lotyšsko, Monako, Norsko

WE|DO Uloženka

Na kartě WE|DO Uloženka lze nastavit podmínky pro stejnojmenného dopravce pro  Českou republiku.

Lez nastavit následující možnosti:

  • cenu dopravy
  • maximální objem a maximální délku
  • doprava zdarma nad částku
  • maximální hmotnost zásilky
  • dobírku
  • dobírka zdarma nad částku

WE|DO Box

Dopravní službu WE|DO Box je možné nastavit pro Českou republiku. Možnosti nastavení jsou stejné jako u předchozích druhů doprav.

Nastavení dopravních zón

Po nastavení dopravců v pluginu WE|DO je potřeba nastavit také stejnojmenné dopravce v dopravních zónách WooCommerce. Bez jejich nastavení v zónách dopravy se dopravci z pluginu WE|DO v pokladně nezobrazí.

Podání zásilky z webu do WE|DO

V pluginu máte dvě možnosti podání zásilky do sytému WE|DO.

Podání balíku vyžaduje váhu. Doporučujeme nastavit váhu na úrovni produktů, bez nastavené váhy u produktů nebude fungovat automatické podání zásilek při změně stavu objednávky.

1) Manuálně přes tlačítko v přehledu objednávek nebo v detailu objednávky

2) Automaticky při změně stavu objedndávky

Automatického podání lze nastavit v pluginu WE|DO → Hlavní nastavení.

Objednání vyzvednutí balíku

Přes plugin je možné si objednat vyzvednutí balíku. Objednávku vyzvednutí je možné provést dvěma způsoby.

Manuálně

V přehledu objednávek je u podaných objednávek do systému WE|DO ikona auta. Po kliknutí na ikonu se nad přehledem objednávek zobrazí box s možností výběru datumu, na kdy vyzvednutí balíku objednat.

Automaticky

Na kartě Hlavní nastavení v pluginu WE|DO je možné nastavit automatické objednání vyzvednutí zásilky na další den při vytvoření zásilky.

Doprava zdarma

Dopravu zdarma nastavíte přímo v pluginu WE|DO u každého dopravce vybrané země u které.

Nastavení pluginu dopravy zdarma je „nad“ částku, tedy doprava zdarma se na webu aktivuje po překonání nastavení částky v košíku.

PŘÍKLAD: Pokud chcete dopravu zdarma od 500,- tak do pluginu nastavte částku 499.

Tip: Pokud máte ve WooCommerci nastavené DPH, tak se hodnota pro spuštění dopravy zdarma zadává bez DPH.

Nastavení částky dopravy zdarma se vztahuje pouze pro produkty, nezapočítává se cena dopravy.

PŘÍKLAD: Pokud máte nastavenou dopravu zdarma od 500,- a v košíku je produkt za 450,- + cena dopravy 65,- = 515,- Kč, tak se doprava zdarma neaktivuje. Je potřeba překonat nastavenou cenu produktem, tedy aby se takto nastavená doprava zdarma aktivovala, je zapotřebí vložit do košíku produkt(y) hodnoty minimálně 500,- Kč.

Tisk štítků

Štítky podaných balíků je možné si stáhnout rovnou v administraci webu.

V přehledu objednávek u již podané objednávky do systému WE|DO klikněte na ikonu dokumentu PDF (viz. obrázek) u vybrané objednávky. Štítek se uloží ve formátu PDF a poté jej můžete vytisknout.

U podané zásilky je možné štítek také stáhnout v detailu objednávky.

Automatické načítání stavu zásilek

V přehledu objednávek ve sloupci „WE|DO stav“ je uvedeno v jakém stavu se zásilka nachází.

Funkce automatického načítání stavu zásilky má své vlastní detailní nastavení, které najdete v sekci Toret Plugins → WE|DO → Stav balíku a objednávky → AUTOMATICKÉ NAČÍTÁNÍ STAVU ZÁSILKY.

Pokud chcete vidět aktuální stav zásilky, tak je nutné nastavit také CRON, který najdete v hlavním nastavení pluginu WE|DO → Stav balíku a objednávky. 

Toret WEDO – automatické načítání stavu zásilky

POČET ZKONTROLOVANÝCH OBJEDNÁVEK NA BĚH CRONU – zde si můžete natavit, kolik objednávek se zkontroluje při jednom běhu CRONu.

POČET DNÍ PRO ZPĚTNOU KONTROLU – počet dní u objednávek, po který bude stav WE|DO balíků zpětně kontrolován.

NEKONTROLOVAT STAV ZÁSILKY V NÁSLEDUJÍCÍCH STAVECH OBJEDNÁVKY – zde si můžete určit, ve kterých stavech objednávky nebude kontrolován stav balíku u WE|DO.

Změna stavu objednávky na základě stavu zásilky

Pokud je v pluginu již nastavená funkce pro automatické načítání stavu zásilek, tak je možné nastavit změnu stavu objednávky na základě stavu zásilky.

Funkce změny stavu objednávky podle stavu balíku je v sekci Toret Plugins → WE|DO → Stav balíku a objednávky → ZMĚNA STAVU OBJEDNÁVKY.

Je nutné funkci povolit pomocí checkboxu a nastavit ke stavu zásilky stav objednávky, na který se objednávka změní.

Časté dotazy

Chyba: Unexpected status: 22:Přihlášený uživatel nemá oprávnění používat XML server.

Dle vypsané chyby jste ještě u WEDO neprošli ověřovacím procesem v testovacím režimu a nezískali jste ostré implementační údaje.

Abyste mohli používat WEDO v ostrém provozu, tak společnost WEDO má ověřovací proces pro podání zásilek.

  1. U podpory WEDO si vyžádejte testovací ID zákazníka a testovací ID svozového místa nastaveného ve WEDO účtu.
  2. Do pluginu vložte kromě uživatelského jména a hesla také testovací implementační údaje a zapněte testovací mód.
  3. WEDO vyžaduje v testovacím prostředí provést 8 zkušebních objednávek:
    1. Dvě české (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
    2. Dvě slovenské (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
    3. Dvě zásilky na výdejní místa( 1 s dobírkou, 1 bez dobírky)
    4. Dvě EURODIS zásilky (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky), EURODIS zásilky jsou zahraniční, vyjma Slovenska, například Německo nebo Francie.
  4. Po vytvoření osmi testovacích objednávek zašlete podpoře WEDO čísla všech osmi zásilek pro kontrolu (postačí zaslat štítky podaných balíků)
  5. Jakmile WEDO štítky ověří, zašle ostré implementační údaje pro napojení (ID zákazníka a ID svozového místa) a posledním krokem je vložení těchto ostrých implementačních údajů do pluginu a poté je nutné vypnout testovací mód.
    Přejít nahoru