Časté dotazy

Debugování chyb

Vzhledem k tomu, že se vždy může něco pokazit, má plugin vestavěný způsob zachytávání chyb.

V detailu objednávky, kde se vyskytla chyba, najdete v pravém horním rohu Zásilkovna Log, který se vztahuje pouze na konkrétní otevřenou objednávku.

V přehledu pluginů od Toretu najdete Zásilkovna log, který obsahuje všechny objednávky najednou.

 

Přechod na verzi Zásilkovna 3.x

Pokud jste měli na svém webu starší verzi pluginu Zásilkovna a aktualizovali jste na verzi 3.x, je potřeba znovu projít nastavení pluginu a překontrolovat ho a přeuložit.

1. Nastavení států

Nastavení států

Nastavení států

Plugin obsahuje nové nastavení pro povolení států. Zobrazení nabídky dopravců pro danou zemi uděláte tak, že v Toret plugins → Zásilkovna zaškrtnete v Nastavení států ty země, kde máte povolené dopravce. Po uložení se poté v horní liště zobrazí nabídka dopravců v dané zemi.

2. Kontrola nastavení cen u dopravce Zásilkovna (ve všech zemích)

Kontrola nastavení cen u Zásilkovny

Kontrola nastavení cen u Zásilkovny

Běžte do nastavení pluginu Zásilkovna a ve všech zemích, kde používáte dopravce Zásilkovna zkontrolujte, zda nedošlo k vyresetování cen, případně je potřeba ceny znovu vyplnit a uložit nastavení

3. Nastavení automatické aktualizace poboček a výdejních míst

Plugin obsahuje přepracované možnosti zobrazování výběru poboček a výdejních míst, kde se nově kromě poboček Zásilkovny (tam nedošlo k žádné změně) může u jiných dopravců zobrazovat také jejich výběr. Pro tyto nové dopravce je potřeba nastavit a aktualizovat pobočky.

Není (správně) zadán odesilatel zásilky

V případě, že se objeví tato chyba, nemáte správně vyplněn název obchodu.

Odesílatel zásilky jste totiž vy, respektive váš obchod. A kromě API klíče vás zásilkovna identifikuje podle názvu obchodu.

Ve svém účtu v Zásilkovně můžete mít několik obchodů a systém to nedokáže rozeznat. Název obchodu najdete v administaci Zásilkovny a musí přesně odpovídat tomu, co jste vyplnili.

Problém také může být diakritika a mezery v názvu.

Název obchodu najdete po přihlášení do administrace Zásilkovny v menu Informace o uživateli → Odesílatelé.

Odesílatel v Zásilkovně

V názvu odesílate je znak &

V případě, že v názvu odesílatele máte znak „&„, nahraďte jej za slovo „and„.

V případě, že ,máte odesílatele zadaného správně, ale stále vám to píše chybu „Není zadán odesílatel zakázky“ zkuste do nastavení pluginu vložit ID odesílatele, které vám zdělí podpora Zásilkovny.

Plugin WooCommerce Pay for Payment

Plugin WooCommerce Pay for Payment není kompatibilní s pluginem WooCommerce Zásilkovna. Použití obou pluginů současně může způsobit konflikt. Plugin Zásilkovna obsahuje vlastní nastavení příplatků za dobírku.

Nefunkční tlačítko vybrat pobočku

V případě že se po kliknutí na tlačítko Vybrat pobočku nic nestane, je třeba zkontrolovat jestli nejsou vypsané chyby v konzoli. (CHROME – pravé tlačítko myši-> poslední položka „PROZKOUMAT“ -> druhá záložka „CONSOLE“).

Chyby zablokovaných reklam nevadí, ale například vadí chyba od Google Tags Manager nebo chyba z šablony. V případě, že takovou chybu máte, je třeba jí odstranit, protože blokuje některé funkce pokladny a tím i výběr pobočky.

Nezobrazuje se příplatek za dobírku

Je důležité pokud zadáváte cenu používat desetinou tečku nikoliv čárku. Čárku plugin vyhodnotí jako chybu a nevypíše se příplatek.

Dále je důležité zkontrolovat, že používáte dopravní metodu Dobírka z pluginu Zásilkovna a ne výchozí WooCommerce Dobírku.

Při dopravě zdarma se nezobrazuje příplatek za dobírku

Při dopravě zdarma se nezobrauje dobírka i přesto, že je dobírka nastavená a v nastavení pluginu Zásilkovna máte zaskrtnuté „PŘI DOPRAVĚ ZDARMA PONECHAT PŘÍPLATEK ZA DOBÍRKU“?

V tomto případě zkontolujte WooCommerce → Nastavení → Pokladna → Dobírka a úplně dole zaškrtněte Zobrazit dobírku, pokud je cena zásilky 0. 

Zásilkovna dobírka doprava zdarma příplatek se nezobrazuje

Špatně se dopočítává DPH k cenám za dopravu a dobírce

Plugin bere nastavení DPH z WooCommerce. Pokud vám neodpovídá výsledná suma (a do pluginu se zadává cena bez DPH), zkontrolujte, zda máte zadanou částku s desetinnou tečkou.

Jak znovu aktivovat licenci v pluginu

Pokud potřebujete znovu zadat do pluginu licenci pluginu (například po resetu nebo ji chcete vyměnit) postupujte následujícím způsobem:

Smažte současně zadanou licenci → Uložte nastavení → Vložte novou licenci  → Klikněte na tlačítko Aktivovat  → Uložte nastavení.

 

Při aktualizaci dopravců se zobrazuje PHP Warning: allow_url_fopen=0

Pro načtení poboček se využívá knihovna allow_url_fopen, zkontrolujte, zda ji máte na hostingu povolenou.

Do systému Zásilkovny se neposílá objednávka s dobírkou

Plugin Zásilkovna obsahuje svojí platební metodu Dobírka, která musí být aktivní. Výchozí metoda Dobírka (COD) z WooCommerce neumí do systému Zásilkovny předávat informaci o dobírce.

Běžte do WooCommerce → Nastavení → Pokladna a zkontrolujte nastavení Dobírky. 

Vše detailně rozepsáno v sekci Dobírka.

Forbidden - chyba při načítání dopravců

V případě, že při načítání dopravců se Vám zobrazila chybová hláška:

Forbidden

You don’t have permission to access this resource.

Vzniklá chyba Forbidden je na straně hostingnu, kde je blokován přístup ke spuštění PHP skriptu načítání dopravců. Je potřeba z Vaší strany kontaktovat Váš hosting, aby Vám povolit spuštění této URL. 

 

Po zresetování licenčního klíče se stále připisuje původní URL

Pravděpodobně bude tato adresu uložena ve WordPress databázi a automaticky se z datábáze po zresetování licence připíše k licenčnímu klíči. Adresu musíte v této databázi upravit dle vzoru: https://vaseurl.cz

Nelze načíst dopravce (státy)

Řešení 1

Po načtení dopravců se dopravci/státy nezobrazují v pluginu?

Pravděpodobně bude v pluginu chybně zadán API klíč ze Zásilkovny. Překontrolujte ho. Ideálně znova překopírujte. POZOR na možné mezery na začátku nebo na konci klíče.

Kde API Najdete?

Přihlašte se do adnimistrace Zásilkovny a poté klikněte v horní lište na vaše jméno.

Zobrazí se informace o vašem účtu a v pravé části najdete Klíč API a Heslo API, oba tyto údaje překontrolujte, zda jsou v pluginu správně.

Řešení 2

Plugin Zásilkovna může být nekompatibilní s jiným pluginem třetích stran. 

Je nám známá nekompatibilita s: 

  • Hide my WP, který znemožní načtení poboček Zásilkovny. U pluginu Hide my WP je nutné vynutit pro Zásilkovnu výjimku nebo pro načtení dopravců je nutné mít plugin deaktivovaný.
Error: Call to a member function get_shipping_country() on null

Zkontrolujte si, zda nemáte v pokladně skryté okno výběru země. Pro správnou funkčnost pluginu nesmí být toto okno skryté.