Hlavní nastavení

Napojení na Zásilkovnu

Pro použití tohoto pluginu, musíte mít vytvořený účet na Zásilkovně a do něj se musíte přihlásit, pomocí tohoto formuláře.

Po přihlášení, klikněte v horní lište na vaše jméno.

Zobrazí se informace o vašem účtu a v pravé části najdete Klíč API a Heslo API, které budete potřebovat k implementaci.

Kromě API klíče a heslo, budete ještě potřebovat zadat název eshopu, který jste zadali, při vytváření účtu.

Najdete jej v levém menu v sekci Informace o uživateli → Odesílatelé.

Najděte označení obchodu, který chcete se Zásilkovnou napojit. Hodnotu z pole označení musíte opět zkopírovat do nastavení pluginu.

Upozornění! Hodnotu z pole Označení, musíte zkopírovat zcela přesně, i s diakritikou.

V případě, že v názvu odesílatele máte znak „&“, nahraďte jej za slovo „and“.

V opačném případě se vám nepodaří odesílat do Zásilkovny vaše objednávky.

Pokud máte odesílatele zadaného správně, ale stále vám to píše chybu „Není zadán odesílatel zakázky“ zkuste do nastavení pluginu vložit ID odesílatele, které vám sdělí podpora Zásilkovny.

Státy a dopravci

Přejděte do menu v administraci, záložka Toret plugins → Zásilkovna a v kartě Hlavní nastavení v sekci Zobrazit státy nejprve klikněte na odkaz Začněte načtením dopravců.

Kliknutím na odkaz dojde k přesměrování na kartu Dopravci, zde si načtete dopravce. Máte dvě možnosti načtení:

  1. Automatické načtení CRONem
  2. Ruční načtení tlačítkem

Důrazně doporučujeme nastavení automatického načtení dopravců CRONem, který si nastavíte na hostingu webu.

CRON: https://URLWEBU.cz/wp-content/plugins/toret-zasilkovna/dopravci.php 

Po nastavení CRONu na hostingu nemusíte čekat až se CRON spustí, ale můžete si napoprvé dopravce načíst ručně tlačítkem.

Po načtení dopravců se v kartě Hlavní nastavení v sekci Zobrazit státy zobrazí tabulka států, zde zaškrtněte políčka pro nastavení států, ve kterých budete využívat dopravu.

V dalším kroku aktivujeme a specifikujeme jednotlivé dopravy, které plugin Zásilkovna nabízí. Nastavení najdete Toret plugins → Zásilkovna v sekci Dopravci.

V tabulce máme v levém sloupci k dispozici jméno dopravce. Uprostřed je sloupec Titulek služby, kde je uveden název dopravce a tento název se bude zobrazovat v pokladně eshopu, titulek si můžete upravit tak, jak chcete, aby se v pokladně zobrazoval. Vpravo je sloupec Aktivní, toto políčko zaškrtněte u dopravy, kterou chcete v eshopu nabízet. Zaškrtněte jen ty dopravce, které budete využívat!

Níže uvádíme příklad, jak se budou jednotlivé dopravy zobrazovat zákazníkovi na pokladně. Seznam jednotlivých doprav, který je k dispozici bude zobrazen pro zemi, která je uvedena v adrese doručení.

Ceny dopravců

Každý dostupný dopravce v pluginu má své nastavení ceny podle váhy, dobírky a ceny zdarma „od“ (v případě, že to podporuje). Nastavení dopravce najdete pod záložkou země v nastavení pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna). Na obrázku vidíte postup jak se dostat do nastavení českých dopravců podporovaných Zásilkovnou.

Pokud potřebujete zadat cenu s desetinnými místy,je třeba používat desetinnou tečku (ne čárku). Například 20.69

V pluginu si také muže u dopravce nastavit ceny dopravy dle libovolné váhy. 

U desetinných míst je třeba používat desetinnou tečku (ne čárku). Zadávané hranice hmotnosti jsou počítány včetně.

Dopravní zóny

Důležitou součástí nastavení pluginu je i nastavení dopravních zón přímo ve WooCommerce.

Vzhledem k tomu, že je stejné pro všechny země, neuvádíme příslušné obrázky jednotlivých zemí.

Pojďme si tedy ukázat, kde konkrétně a co nastavit. V administraci v menu pod záložkou WooCommerce → Nastavení → Doprava → Zóny dopravy dostaneme následující možnosti

Přiřazení do dopravních zón slouží jen k aktivaci pluginu pro určitou oblast/zemi. Plugin samotný se řídí výběrem země adresáta. Všechny ceny za dopravu se nastavují v nastavení pluginu. Každá země má vlastní záložku.

Kliknutím na jméno kterékoliv ze zemí se nám otevře další okno se způsobem dopravy Zásilkovna, kde je potřeba otevřít odkaz Upravit.

Poté již máme k dispozici samotné okno s nastavením a jeho jednotlivými možnostmi.

V případě, že chcete povolit Zásilkovnu jako způsob dopravy pro tuto zemi, zaškrtněte políčko Povolit.

Zadejte název dopravce Zásilkovna.

Do třetího pole zadejte název dopravní metody tak, jak chcete, aby ho viděli Vaši zákazníci.

Stejný postup je potřeba opakovat u každé jednotlivé země.

Základní nastavení

V nastavení pluginu v části Základní nastavení Zásilkovny (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Základní nastavení Zásilkovny) si projdeme možnosti nastavení.

„Vypnou odesílání do zásilkovny“ zaškrtneme v případě, že nechceme, aby se nám objednávky odesílali na portál Zásilkovna. V opačném případě, pokud tuto možnost nezaškrtneme, tak veškeré objednávky se odešlou do Zásilkovny.

U „odesílání zásilky do systému Zásilkovna“ je potřeba specifikovat, při jakém stavu se objednávka odešle do systému Zásilkovny. Pokud vyberete možnost „Po vytvoření objednávky na děkovné stránce“, bude se tak dít automaticky po uskutečnění objednávky.

Dalším krokem je upřesnění, kdy se v případě nastavení dopravy zdarma bude tato doprava zobrazovat. V pluginu je ve výchozím stavu nastaveno „Zdarma budou všechny druhy dopravy“. Výběr záleží na tom, jaká si nastavíte kritéria prodeje, např. výše minimálního nákupu, atd.

Při dopravě zdarma máte možnost ponechat nebo zrušit příplatek za dobírku.

„Zaokrouhlení dobírky“ slouží k zaokrouhlení dobírkové částky posílané do Zásilkovny, protože do ní nelze poslat dobírku s desetinným místem. Zaokrouhlení dobírky si nastavte stejné jako zaokrouhlení u faktury!

Při výběru pobočky v pokladně máte na výběr dva způsoby:

Inline oknem, po stisknut tlačítka „Vybrat výdejní místo“ se inline okno otevře.

Druhým způsobem je výběr pobočky  Pop-up oknem, po stisknutí tlačítka „Vybrat výdejní místo“ se pop-up okno otevře.

URL ikony Zásilkovny si musíte stáhnout z internetu, poté vložit do médii v administraci WordPresu a URL tohoto loga vložit do nastavení dopravy.

U posledních třech zaškrtávacích políček zapínáte funkce:
Odesílat upozornění e-mailem o chybě vytvoření zásilky

Aktivovat reklamačního asistenta – vysvětlení viz. sekce v dokumentaci „Reklamační asistent“

Povolit pro Zásilkovnu navýšení hmotnosti na 20 a 30 Kg

Nezobrazovat stav zásilky v adminitraci – zde vypnete zobrazení stavu zásilky, který najdete ve WooCommerce → Objednávky → sloupec Stav.

Automatická aktualizace doprav a poboček

Zásilkovna má vždy pobočky aktuální a nemusíte je aktualizovat.

Důležité: Aktualizovat pobočky je nutné pouze u externích dopravců pro:

  • Bulharsko →  BULHARSKO SPEEDY OFFICE
  • Chorvartsko → CHORVATSKÁ POŠTA – VÝDEJNÍ MÍSTO
  • Dánsko → DK POST NORD PP
  • Estonsko → EE OMNIVA PICKUP
  • Finsko → FI POST NORD PICKUP POINT
  • Slovinsko → SI DPD PICKUP
  • Švédsko → SE POST NORD PP

Důležité: Pro správnou funkčnost výběru poboček u externích dopravců je potřeba nastavit CRON pro pravidelnou aktualizaci poboček. CRON najdete zde v dokumentaci, nebo v pluginu u každého externího dopravce, který má vlastní pobočky (nejde o WordPress CRON, ale o serverový CRON, plugin pro plánování úloh ve WordPressu nebude fungovat).

V administraci vašeho hostingu je potřeba do CRONu zadat URL v odpovídajícím tvaru.

Pak se budou pobočky aktualizovat v pravidelných intervalech.

Seznam CRONů pro aktualizaci poboček a výdejních míst externích dopravců:

Bulharský Speedy – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=bulharsko-speedydna

Chorvatská pošta – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=chorvatsko-postvm

Dánsko Post Nord – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=dansko-postvm

Estonsko Omniva – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=estonsko-omnivavm

Finsko Post Nord – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=finsko-postvm

Francouzké Colissimo – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=francie-colissimovm

Portugalsko MRW – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=portugalsko-mrwvm

Rumunsko FAN Pick-up point
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=rumunsko-fanpp

Slovinsko DPD – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=slovinsko-dpdvm

Španělsko MRW – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=spanelsko-mrwvm

Švédsko Post Nord – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=svedsko-pndvm

Dobírka

Pro správné fungování pluginu je nezbytné nastavit Dobírku z pluginu a nevyužívat výchozí WooCommerce metodu Hotově při doručení.

Nejprve nastavte cenu dobírky v pluginu Zásilkovna. Ta se zadává v nastavení cen jednotlivých doprav a pokud dobírka není vyplněna, plugin to bere jako informaci, že se dobírka nemá zobrazovat. (Toret plugins → Zásilkovna → karta státu „Česko“ → Příplatek za dobírku) a nastavení uložte.

Pokud zadáváte dobírku s desetinnými místy, je nutné používat desetinnou tečku (ne čárku). Například 1.69€

Poté je nutné dobírku nastavit přímo ve WooCommerce (Woocommerce → Nastavení → Pokladna → Dobírka).

Otevře se nastavení dobírky, kde:

  1. Zaškrtněte políčko povolit platbu na dobírku
  2. V Titulku zadejte, jak se bude způsob dopravy jmenovat a zobrazovat
  3. V popisu napište, jak bude platba popsána zákazníkovi a jak se zobrazí
  4. Instrukce jsou důležitá informace pro zákazníka, která se zobrazí na Děkovné stránce i v potvrzovacím e-mailu
  5. V poli Povolit způsob dopravy zadejte Zásilkovna nebo nechte pole prázdné = povoleno u všech
  6. V poli Povolit pro země přidejte země, pro které chcete Zásilkovnu povolit nebo nechte prázdné = povoleno u všech
  7. V poli Stav objednávky vyberte stav, ve kterém bude objednávka po jejím vytvoření při výběru platby na dobírku
  8. Nakonec zaškrtněte políčko Započítat daň podle toho, jak máte daň nastavenou ve Woocommerci
  9. Pro započítání příplatku dobírky při nastavení dopravy zdarma, zaškrtněte Zobrazit dobírku, pokud je cena zásilky 0
  10. Nastavení uložte tlačítkem

Dobírka se bude zobrazovat při vytváření objednávky na Pokladně nebo po jejím dokončení na Děkovné stránce, v potvrzovacím e-mailu nebo v přehledu objednávek v Můj účet po přihlášení zákazníka na Vašem webu.

 

Pokladna

Děkovná stránka

Potvrzovací e-mail

Můj účet

Doprava zdarma

Dopravu zdarma nastavíte přímo v pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna → Výběr země „Česko“ → Doprava zdarma od). Dopravu zdarma si můžete nastavit u libovolné dopravní služby.

Nastavení pluginu dopravy zdarma je OD, tedy doprava zdarma se na webu aktivuje až se tato částka v košíku překoná, tedy +1 koruna navíc oproti nastavení v pluginu.

PŘÍKLAD: Pokud chcete dopravu zdarma od 500,- tak do pluginu nastavte částku 499.

 

Nastavení částky dopravy zdarma se vztahuje pouze pro produkty, nezapočítává se cena dopravy.

PŘÍKLAD: Pokud máte nastavenou dopravu zdarma od 500,- a v košíku je produkt za 450,- + cena dopravy 65,- = 515,- Kč, tak se doprava zdarma neaktivuje. Je potřeba překonat nastavenou cenu produktem, tedy aby se takto nastavená doprava zdarma aktivovala, je zapotřebí vložit do košíku produkt(y) hodnoty minimálně 501,- Kč.

V případě, že potřebujete upravovat toto chování pokročilejším způsobem, obsahuje plugin filtr

apply_filters( ‚zasilkovna_free_shipping_rates‘, $rates, $old_rates, $package );

Pomocí něj, ovlivníte hodnotu $rates, která se zasílají do filtru woocommerce_package_rates.

Ve filtru je $rates upravení hodnota, $old_rates obsahuje původní, nezměněnou hodnotu, přijatou do funkce.

Plugin Zásilkovna nelze použít v kombinaci s výchozí dopravní metodou Doprava zdarma ve WooCommerce, ale je potřeba použít nastavení dopravy zdarma, které obsahuje plugin.

Tisk štítků na zásilky

V administraci objednávek klikněte na ikonu šipky dolů ↓ (viz. obrázek) u vybrané objednávky. Štítek se uloží ve formátu pdf a poté jej můžete vytisknout. 

Po odeslání zásilky kliknutím na odkaz Trasovací číslo můžete sledovat vaši zásilku přímo v administraci Zásilkovny.

 

Tisk štítků je možný i přímo z administrace Zásilkovny z vašeho účtu v sekci „Podané zásilky“. Zde můžete tisknout i více štítků na jeden papír.

Kurzy měn

V nastavení pluginu (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Nastavení měn a zemí) je možnost nastavení kurzů měn pro kalkulaci cen dopravy.

K dispozici jsou pole pro všechny používané měny, to znamená euro, maďarský forint, polský zlotý a rumunský lei.

Měny zásilek

Vzhledem k tomu, že Zásilkovna umožňuje pro některé státy nastavit měnu, v které bude zásilku přijímat a zároveň vám WooCommerce umožňuje používat více měn.  Je nutné stanovit postup, jakým se budou měny přepočítávat v závislosti na zemi, kam objednávka bude směřovat.

Zásilkovna si sama umí provést konverzi měn. Více informací ke konverzi měn najdete v administraci svého účtu na zasilkovna.cz

V případě, že chcete používat vlastní konverzi měn, dle vlastního kurzu, musíte jej nastavit v pluginu Zásilkovna. Zde (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Nastavení měn a zemí) je možnost nastavení kurzů měn pro kalkulaci cen dopravy.

K dispozici jsou pole pro všechny používané měny, to znamená euro, maďarský forint, polský zlotý a rumunský lei.

Reklamační asistent

Reklamační asistent je služba, jejímž principem je zajištění logistiky reklamovaného zboží a zjednodušení komunikace mezi vámi a vašim zákazníkem při vyřizování reklamace. Svému zákazníkovi tak tento proces velmi usnadníte a navíc ho nevystavujete placení nechtěné dopravy. Službu si navíc můžete přizpůsobit tak, aby seděla na míru přímo Vašemu eshopu. Reklamačního asistenta si aktivujete v administraci pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Aktivovat reklamačního asistenta → uložit)

Štítek s čárovým kódem můžete vygenerovat v administraci objednávek. Vytištěné štítky pak můžete přibalit zákazníkovi přímo do balíku,k faktuře nebo zaslat emailem.

Ukázka vygenerovaného reklamačního štítku. Štítek zašlete zákazníkovi, ten jej nalepí na reklamovanou zásilku a odevzdá na kterékoli pobočce Zásilkovny. Služba Reklamační asistent je v Zásilkovně zpoplatněna více naleznete ZDE.

Zobrazení chyb v objednávce

Pokud nedojde k odeslání údajů o objednávce do Zásilkovny, je chyba uložena do poznámek v detailu objednávky v pravém sloupci. V případě, že nevíte, jak chybu odstranit, napište na podporu info@toret.cz nebo se obraťte na online podporu na stránkách toret.cz a zašlete celé znění chybové zprávy.

Sledování zásilek

Po vytvoření objednávky se zobrazí informace o vybrané pobočce, společně s odkazem na sledování zásilky v:

  • emailech
  • v detailu objednávky
  • v účtu zákazníka
  • v detailu objednávky v administraci.

Zobrazení v emailu

V případě, že se jedná o Zásilkovnu, Paczkomaty, nebo Nova Postha, které mají pobočky, v emailu se zobrazí data o pobočce.

Pokud je již zásilka registrována v systému, zobrazí se rovněž odkaz na sledování. Pokud služba ( například Česká Pošta ), nemá pobočky, bude se zobrazovat pouze odkaz.

Zobrazení v účtu zákazníka

Zobrazení v administraci objednávky (Woocommerce → nastavení → detail konkrétní objednávky)

Zobrazení na děkovné stránce

Zobrazování objednávek

Po odeslání zásilky do Zásilkovny se informace o zásilce uloží do eshopu a budou se zobrazovat u objednávky v administraci WordPressu a zároveň na portále Zásilkovna.

Nejprve si tedy ukážeme, jak vypadá zobrazení ve WooCommerce v administraci a jaké jsou zde důležité údaje. 

1 ID objednávky

Ve sloupci označeném „Objednávka“ je číslo objednávky, pod kterým se také zobrazí v Zásilkovně.

Trasovací číslo

Trasovací číslo je identifikační číslo objednávky, které jí bude vygenerováno po jejím odeslání do Zásilkovny (ať už automatickém či ručním). Pod tímto označení zásilky ji bude možné dohledat i v Zásilkovně.

Kliknutím na trasovací číslo dojde k přesměrování na na stránku na serveru Zásilkovny, kde bude zobrazen aktuální stav zásilky.

Obdobně fungují i odkazy na sledování, které jsou přidávány do emailů a detailu objednávek.

Zásilkovna

Podrobnější vysvětlení si zaslouží sloupec Zásilkovna, kde si můžete všimnout, že objednávky mají ve sloupci tlačítko s ikonou šipky dolů.

Tyto objednávky s ikonou mají trasovací číslo, znamená to, že zásilka byla v pořádku vytvořena a ikona se šipkou dolů slouží ke stažení pdf se štítkem.

Pokud objednávka nemá přiřazené trasovací číslo, znamená to, že zásilka nebyla odeslána do systému Zásilkovny a ikona se čtvercem a šipkou nahoru doprava slouží k manuálnímu odeslání do Zásilkovny.

Tato situace může nastat v případě, že nastala chyba při automatickém odesílání objednávky do systému Zásilkovna nebo pokud je stav objednávky pro odesílání do Zásilkovny jiný, než byl zvolen při nastavování pluginu. Z toho důvodu doporučujeme objednávky raději překontrolovat a případně odeslat ručně.

Vedle ikony šipky dolů je ikona osoby – reklamační asistent, po kliknutí na tuto ikonu vytvoříte a administraci Zásilkovny → Podané zásilky nově vytvořenou podanou zásilku reklamačního procesu. Ikona osoby se změní na ikonu široké šipky, kliknutím na tuto šipku stáhnete štítek k reklamačnímu procesu.

4 Stav Zásilkovny

V tomto sloupci vidíte v jakém stavu se nachází zásilka u společnosti Zásilkovna. Zobrazení tohoto stavu lze vypnout v Hlavním nastavení pluginu Zásilkovna.

Zásilky v systému Zásilkovny

V administraci Zásilkovny → Podané zásilky jsou uvedeny všechny podané zásilky, včetně zásilek z reklamačního asistenta. Ve sloupci Objednávka, Trasovací číslo a Stav se shodují informace  z objednávek z WooCommerce.

 

Ověření věku

Integrace do Zásilkovny podporuje ověření věku pro vybrané produkty. Vše funguje automaticky a pokud dopravce tuto službu podporuje a v objednávce se nachází alespoň jeden produkt, který vyžaduje při předání ověření věku, tak bude celá objednávka vyžadovat ověření věku.

Že produkt potřebuje při doručení ověření věku nastavíte v detailu produktu a záložce Zásilkovna, kde pro aktivaci stačí požadavek Ověření věku zaškrtnout.

Ověření věku

Ověření věku

Vypnutí dopravce pro produkt

Pomocí pluginu si můžete vypnout vybrané dopravce pro vybraný produkt.

Nastavení najdete při úpravě produktu v boxu Data produktu a záložce Zásilkovna.

Zásilkovna vypnutí dopravce

Zásilkovna vypnutí dopravce

Pokud se objednávka skládá z více produktů a alespoň jeden produkt má nastavené toto omezení, tak vybraný dopravce není pro objednávku dostupný.