Hlavní nastavení 4.x
Napojení na Zásilkovnu
Pro použití tohoto pluginu, musíte mít vytvořený účet na Zásilkovně a do něj se musíte přihlásit, pomocí tohoto formuláře.
Po přihlášení, klikněte v horní lište na vaše jméno.
Zobrazí se informace o vašem účtu a v pravé části najdete Heslo API, které budete potřebovat k implementaci.
Kromě API hesla budete ještě potřebovat zadat název eshopu, který jste zadali, při vytváření odesílatele.
Najdete jej v levém menu v sekci Informace o uživateli → Odesílatelé.
Najděte označení obchodu, který chcete se Zásilkovnou napojit. Hodnotu z pole označení musíte opět zkopírovat do nastavení pluginu.
Upozornění! Hodnotu z pole Označení, musíte zkopírovat zcela přesně, i s diakritikou.
V případě, že v názvu odesílatele máte znak „&“, nahraďte jej zástupným znakem „&“.
V opačném případě se vám nepodaří odesílat do Zásilkovny vaše objednávky.
Implementační údaje Heslo API a Název odesílatele vložte do příslušného pole v nastavení pluginu a tlačítkem uložte.
Pokud máte odesílatele zadaného správně, ale stále vám to píše chybu „Není zadán odesílatel zakázky“ zkuste do nastavení pluginu vložit ID odesílatele, které vám sdělí podpora Zásilkovny.
Státy a dopravci
Přejděte do menu v administraci, záložka Toret plugins → Zásilkovna a v kartě Hlavní nastavení v sekci Zobrazit státy nejprve klikněte na odkaz Začněte načtením dopravců.
Kliknutím na odkaz dojde k přesměrování na kartu Dopravci, zde si načtete dopravce. Máte dvě možnosti načtení:
- Automatické načtení CRONem
- Ruční načtení tlačítkem
Důrazně doporučujeme nastavení automatického načtení dopravců CRONem, který si nastavíte na hostingu webu.
CRON: https://URLWEBU.cz/wp-content/plugins/toret-zasilkovna/dopravci.php
Po nastavení CRONu na hostingu nemusíte čekat až se CRON spustí, ale můžete si napoprvé dopravce načíst ručně tlačítkem.
Po načtení dopravců se v kartě Hlavní nastavení v sekci Zobrazit státy zobrazí tabulka států, zde zaškrtněte políčka pro nastavení států, ve kterých budete využívat dopravu, nastavení tlačítkem uložte.
V dalším kroku aktivujeme a specifikujeme jednotlivé dopravy, které plugin Zásilkovna nabízí. Nastavení najdete Toret plugins → Zásilkovna v sekci Dopravci.
V tabulce máme v levém sloupci k dispozici jméno dopravce. Uprostřed je sloupec Titulek služby, kde je uveden název dopravce a tento název se bude zobrazovat v pokladně eshopu, titulek si můžete upravit tak, jak chcete, aby se v pokladně zobrazoval. Vpravo je sloupec Aktivní, toto políčko zaškrtněte u dopravy, kterou chcete v eshopu nabízet. Zaškrtněte jen ty dopravce, které budete využívat!
Níže uvádíme příklad, jak se budou jednotlivé dopravy zobrazovat zákazníkovi na pokladně. Seznam jednotlivých doprav, který je k dispozici bude zobrazen pro zemi, která je uvedena v adrese doručení.
Ceny dopravců
Každý dostupný dopravce v pluginu má své nastavení ceny podle váhy, dobírky, limitu dobírky a ceny zdarma „od“ (v případě, že to dopravce podporuje). Nastavení dopravce najdete pod záložkou země v nastavení pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna). Na obrázku vidíte postup jak se dostat do nastavení českých dopravců podporovaných Zásilkovnou.
Pokud potřebujete zadat cenu s desetinnými místy, je třeba používat desetinnou tečku (ne čárku). Například 20.69
V pluginu si také muže u dopravce nastavit ceny dopravy dle libovolné váhy.
U desetinných míst je třeba používat desetinnou tečku (ne čárku). Zadávané hranice hmotnosti jsou počítány včetně.
Dopravní zóny
Důležitou součástí nastavení pluginu je i nastavení dopravních zón přímo ve WooCommerce.
Vzhledem k tomu, že je stejné pro všechny země, neuvádíme příslušné obrázky jednotlivých zemí.
Pojďme si tedy ukázat, kde konkrétně a co nastavit. V administraci v menu pod záložkou WooCommerce → Nastavení → Doprava → Zóny dopravy dostaneme následující možnosti
Přiřazení do dopravních zón slouží jen k aktivaci pluginu pro určitou oblast/zemi. Plugin samotný se řídí výběrem země adresáta. Všechny ceny za dopravu se nastavují v nastavení pluginu. Každá země má vlastní záložku.
Kliknutím na jméno kterékoliv ze zemí se nám otevře další okno se způsobem dopravy Zásilkovna, kde je potřeba otevřít odkaz Upravit.
Poté již máme k dispozici samotné okno s nastavením a jeho jednotlivými možnostmi.
V případě, že chcete povolit Zásilkovnu jako způsob dopravy pro tuto zemi, zaškrtněte políčko Povolit.
Zadejte název dopravce Zásilkovna.
Do třetího pole zadejte název dopravní metody tak, jak chcete, aby ho viděli Vaši zákazníci.
Stejný postup je potřeba opakovat u každé jednotlivé země.
Základní nastavení
V nastavení pluginu v části Základní nastavení Zásilkovny (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Základní nastavení Zásilkovny) si projdeme možnosti nastavení.
„Vypnou odesílání do zásilkovny“ zaškrtneme v případě, že nechceme, aby se nám objednávky odesílali na portál Zásilkovna. V opačném případě, pokud tuto možnost nezaškrtneme, tak veškeré objednávky se odešlou do Zásilkovny.
U „odesílání zásilky do systému Zásilkovna“ je potřeba specifikovat, při jakém stavu se objednávka odešle do systému Zásilkovny. Pokud vyberete možnost „Po vytvoření objednávky na děkovné stránce“, bude se tak dít automaticky po uskutečnění objednávky.
Dalším krokem je upřesnění, kdy se v případě nastavení dopravy zdarma bude tato doprava zobrazovat. V pluginu je ve výchozím stavu nastaveno „Zdarma budou všechny druhy dopravy“. Výběr záleží na tom, jaká si nastavíte kritéria prodeje, např. výše minimálního nákupu, atd.
Při dopravě zdarma máte možnost ponechat nebo zrušit příplatek za dobírku.
„Zaokrouhlení dobírky“ slouží k zaokrouhlení dobírkové částky posílané do Zásilkovny, protože do ní nelze poslat dobírku s desetinným místem. Zaokrouhlení dobírky si nastavte stejné jako zaokrouhlení u faktury!
Při výběru pobočky v pokladně máte na výběr dva způsoby:
Inline oknem, po stisknut tlačítka „Vybrat výdejní místo“ se inline okno otevře.
Druhým způsobem je výběr pobočky Pop-up oknem, po stisknutí tlačítka „Vybrat výdejní místo“ se pop-up okno otevře.
URL ikony Zásilkovny si musíte stáhnout z internetu, poté vložit do médii v administraci WordPresu a URL tohoto loga vložit do nastavení dopravy.
U zaškrtávacích políček zapínáte funkce:
Odesílat upozornění e-mailem o chybě vytvoření zásilky
Aktivovat reklamačního asistenta – vysvětlení viz. sekce v dokumentaci „Reklamační asistent“
Povolit pro Zásilkovnu navýšení hmotnosti na 20 a 30 Kg
Nezobrazovat stav zásilky v adminitraci – zde vypnete zobrazení stavu zásilky, který najdete ve WooCommerce → Objednávky → sloupec Stav.
Nastavovat cenu včetně DPH – ve výchozím stavu se v pluginu nastavují ceny bez DPH, bez ohledu na nastavení DPH ve WooCommerci. Po zaškrtnutí checkboxu můžete v puginu zadávat ceny včetně DPH.
Vypnout nastavení ceny podle váhy – zaškrtnutím vypnete box pro nastavení ceny podle váhy u všech dopravců.
Vypnout nastavení přípatku za dobírku podle ceny – zaškrtnutím vypnete box pro nastavení ceny dobírky podle celkové ceny objednávky u všech dopravců.
Automatická aktualizace doprav a poboček
Zásilkovna má vždy pobočky aktuální a nemusíte je aktualizovat.
Důležité: Aktualizovat pobočky je nutné pouze u externích dopravců pro:
- Bulharsko → BULHARSKO SPEEDY OFFICE
- Chorvartsko → CHORVATSKÁ POŠTA – VÝDEJNÍ MÍSTO
- Dánsko → DK POST NORD PP
- Estonsko → EE OMNIVA PICKUP
- Finsko → FI POST NORD PICKUP POINT
- Slovinsko → SI DPD PICKUP
- Švédsko → SE POST NORD PP
Důležité: Pro správnou funkčnost výběru poboček u externích dopravců je potřeba nastavit CRON pro pravidelnou aktualizaci poboček. CRON najdete zde v dokumentaci, nebo v pluginu u každého externího dopravce, který má vlastní pobočky (nejde o WordPress CRON, ale o serverový CRON, plugin pro plánování úloh ve WordPressu nebude fungovat).
V administraci vašeho hostingu je potřeba do CRONu zadat URL v odpovídajícím tvaru.
Pak se budou pobočky aktualizovat v pravidelných intervalech.
Seznam CRONů pro aktualizaci poboček a výdejních míst externích dopravců:
Bulharský Speedy – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=bulharsko-speedydna
Chorvatská pošta – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=chorvatsko-postvm
Dánsko Post Nord – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=dansko-postvm
Estonsko Omniva – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=estonsko-omnivavm
Finsko Post Nord – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=finsko-postvm
Francouzké Colissimo – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=francie-colissimovm
Portugalsko MRW – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=portugalsko-mrwvm
Rumunsko FAN Pick-up point
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=rumunsko-fanpp
Slovinsko DPD – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=slovinsko-dpdvm
Španělsko MRW – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=spanelsko-mrwvm
Švédsko Post Nord – výdejní místo
https://urleshopu.cz/wp-content/plugins/woocommerce-zasilkovna/pobocky.php?service=svedsko-pndvm
Dobírka
Pro správné fungování pluginu je nezbytné nastavit Dobírku z pluginu. Často bývá zákazníky v nastavení zaměněna s dobírkou z WooCommerce. To pak způsobuje, že se Dobírka do administrace Zásilkovny nepropíše.
Ve WooCommece → Nastavení → Pokladna budete mít na výběr dvě dobírky, ta z pluginu Zásilkovna se jmenuje „Dobírka – Platba na dobírku Umožňuje zákazníkům platit zboží při doručení (na dobírku).“
Rozdíl také poznáte v URL. Pokud rozkliknete v tomto nastavení dobírku z WooCommerce, tak na konci odkazu je =cod, dobírka z pluginu Zásilkovna má na konci odkazu =dobirka.
Nejprve nastavte cenu dobírky v pluginu Zásilkovna. Ta se zadává v nastavení cen u jednotlivých dopravců. (Toret plugins → Zásilkovna → karta státu „Česko“ → Příplatek za dobírku) a nastavení uložte.
Pokud zadáváte dobírku s desetinnými místy, je nutné používat desetinnou tečku (ne čárku). Například 1.69€
1. Nastavení ceny dobírky
Zde si nastavíte globální cenu dobírky, cenu nastavujte vč. DPH.
2. Nastavení maximální výše dobírky
Zde si nastavíte maximální celkovou cenu v pokladně, pro kterou se dobírka bude zobrazovat, po překročení nastavené ceny, se dobírka v pokladně skryje. Cenu nastavujte vč. DPH.
2.1 Vypnutí dobírky pro jednotlivé dopravce
Pokud máte aktivovanou dobírku, ale nechcete ji mít v nabídce pro některého z nastaveným dopravců, tak u tohoto dopravce do pole „Nastavení maximální výše dobírky“ napište hodnotu 0 (nula).
3. Škálování ceny dobírky
Zde si nastavíte škálování ceny dobírky podle celkové ceny v pokladně. Pokud chcete aby byla cena dobírky zdarma od určité sumy, tak do pole příplatek napište 0 (nula) viz. screen. Cenu nastavujte vč. DPH.
Poté je nutné dobírku nastavit přímo ve WooCommerce (Woocommerce → Nastavení → Pokladna → Dobírka).
Otevře se nastavení dobírky, kde:
- Zaškrtněte políčko povolit platbu na dobírku
- V Titulku zadejte, jak se bude způsob dopravy jmenovat a zobrazovat
- V popisu napište, jak bude platba popsána zákazníkovi a jak se zobrazí
- Instrukce jsou důležitá informace pro zákazníka, která se zobrazí na Děkovné stránce i v potvrzovacím e-mailu
- V poli Povolit způsob dopravy zadejte Zásilkovna nebo nechte pole prázdné = povoleno u všech
- V poli Povolit pro země přidejte země, pro které chcete Zásilkovnu povolit nebo nechte prázdné = povoleno u všech
- V poli Stav objednávky vyberte stav, ve kterém bude objednávka po jejím vytvoření při výběru platby na dobírku
- Nakonec zaškrtněte políčko Započítat daň podle toho, jak máte daň nastavenou ve Woocommerci
- Pro započítání příplatku dobírky při nastavení dopravy zdarma, zaškrtněte Zobrazit dobírku, pokud je cena zásilky 0.
- Nastavení uložte tlačítkem
Dobírka se bude zobrazovat při vytváření objednávky na Pokladně nebo po jejím dokončení na Děkovné stránce, v potvrzovacím e-mailu nebo v přehledu objednávek v Můj účet po přihlášení zákazníka na Vašem webu.
Pokladna
Děkovná stránka
Potvrzovací e-mail
Můj účet
Doprava zdarma
Dopravu zdarma nastavíte přímo v pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna → Výběr země „Česko“ → Doprava zdarma od). Dopravu zdarma si můžete nastavit u libovolné dopravní služby.
Nastavení pluginu dopravy zdarma je OD, tedy doprava zdarma se na webu aktivuje až se tato částka v košíku překoná, tedy +1 koruna navíc oproti nastavení v pluginu.
PŘÍKLAD: Pokud chcete dopravu zdarma od 500,- tak do pluginu nastavte částku 499.
Nastavení částky dopravy zdarma se vztahuje pouze pro produkty, nezapočítává se cena dopravy.
PŘÍKLAD: Pokud máte nastavenou dopravu zdarma od 500,- a v košíku je produkt za 450,- + cena dopravy 65,- = 515,- Kč, tak se doprava zdarma neaktivuje. Je potřeba překonat nastavenou cenu produktem, tedy aby se takto nastavená doprava zdarma aktivovala, je zapotřebí vložit do košíku produkt(y) hodnoty minimálně 501,- Kč.
V případě, že potřebujete upravovat toto chování pokročilejším způsobem, obsahuje plugin filtr
apply_filters( ‚zasilkovna_free_shipping_rates‘, $rates, $old_rates, $package );
Pomocí něj, ovlivníte hodnotu $rates, která se zasílají do filtru woocommerce_package_rates.
Ve filtru je $rates upravení hodnota, $old_rates obsahuje původní, nezměněnou hodnotu, přijatou do funkce.
Plugin Zásilkovna nelze použít v kombinaci s výchozí dopravní metodou Doprava zdarma ve WooCommerce, ale je potřeba použít nastavení dopravy zdarma, které obsahuje plugin.
Tisk štítků na zásilky
V administraci objednávek klikněte na ikonu šipky dolů ↓ (viz. obrázek) u vybrané objednávky. Štítek se uloží ve formátu pdf a poté jej můžete vytisknout.
Po odeslání zásilky kliknutím na odkaz Trasovací číslo můžete sledovat vaši zásilku přímo v administraci Zásilkovny.
Tisk štítků je možný i přímo z administrace Zásilkovny z vašeho účtu v sekci „Podané zásilky“. Zde můžete tisknout i více štítků na jeden papír.
Kurzy měn
V nastavení pluginu (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Nastavení měn a zemí) je možnost nastavení kurzů měn pro kalkulaci cen dopravy.
K dispozici jsou pole pro všechny používané měny, to znamená euro, maďarský forint, polský zlotý a rumunský lei.

Měny zásilek
Vzhledem k tomu, že Zásilkovna umožňuje pro některé státy nastavit měnu, v které bude zásilku přijímat a zároveň vám WooCommerce umožňuje používat více měn. Je nutné stanovit postup, jakým se budou měny přepočítávat v závislosti na zemi, kam objednávka bude směřovat.
Zásilkovna si sama umí provést konverzi měn. Více informací ke konverzi měn najdete v administraci svého účtu na zasilkovna.cz
V případě, že chcete používat vlastní konverzi měn, dle vlastního kurzu, musíte jej nastavit v pluginu Zásilkovna. Zde (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Nastavení měn a zemí) je možnost nastavení kurzů měn pro kalkulaci cen dopravy.
K dispozici jsou pole pro všechny používané měny, to znamená euro, maďarský forint, polský zlotý a rumunský lei.

Reklamační asistent
Reklamační asistent je služba, jejímž principem je zajištění logistiky reklamovaného zboží a zjednodušení komunikace mezi vámi a vašim zákazníkem při vyřizování reklamace. Svému zákazníkovi tak tento proces velmi usnadníte a navíc ho nevystavujete placení nechtěné dopravy. Službu si navíc můžete přizpůsobit tak, aby seděla na míru přímo Vašemu eshopu. Reklamačního asistenta si aktivujete v administraci pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Aktivovat reklamačního asistenta → uložit)

Štítek s čárovým kódem můžete vygenerovat v administraci objednávek. Vytištěné štítky pak můžete přibalit zákazníkovi přímo do balíku,k faktuře nebo zaslat emailem.

Ukázka vygenerovaného reklamačního štítku. Štítek zašlete zákazníkovi, ten jej nalepí na reklamovanou zásilku a odevzdá na kterékoli pobočce Zásilkovny. Služba Reklamační asistent je v Zásilkovně zpoplatněna více naleznete ZDE.
Sledování zásilek
Po vytvoření objednávky se zobrazí informace o vybrané pobočce, společně s odkazem na sledování zásilky v:
- emailech
- v detailu objednávky
- v účtu zákazníka
- v detailu objednávky v administraci.
Zobrazení v emailu
V případě, že se jedná o Zásilkovnu, Paczkomaty, nebo Nova Postha, které mají pobočky, v emailu se zobrazí data o pobočce.
Pokud je již zásilka registrována v systému, zobrazí se rovněž odkaz na sledování. Pokud služba ( například Česká Pošta ), nemá pobočky, bude se zobrazovat pouze odkaz.

Zobrazení v účtu zákazníka
Zobrazení v administraci objednávky (Woocommerce → nastavení → detail konkrétní objednávky)
Zobrazení na děkovné stránce
Ověření věku
Integrace do Zásilkovny podporuje ověření věku pro vybrané produkty. Vše funguje automaticky a pokud dopravce tuto službu podporuje a v objednávce se nachází alespoň jeden produkt, který vyžaduje při předání ověření věku, tak bude celá objednávka vyžadovat ověření věku.
Že produkt potřebuje při doručení ověření věku nastavíte v detailu produktu a záložce Zásilkovna, kde pro aktivaci stačí požadavek Ověření věku zaškrtnout.
Vypnutí dopravce pro produkt
Pomocí pluginu si můžete vypnout vybrané dopravce pro vybraný produkt.
Nastavení najdete při úpravě produktu v boxu Data produktu a záložce Zásilkovna.
Zásilkovna vypnutí dopravce
Pokud se objednávka skládá z více produktů a alespoň jeden produkt má nastavené toto omezení, tak vybraný dopravce není pro objednávku dostupný.
Nastavení hmotnosti balíku při ručním odeslání objednávky s nulovou váhou
V případě, že používáte ruční odeslání objednávky do Zásilkovny a objednávka obsahuje produkty, které nemají nastavenou váhu, můžete zadat váhu balíku.
Pokud máte nějakou objednávku k ručnímu odeslání do Zásilkovny a není u ní uvedena váha, zobrazí se ve sloupci Zásilkovna tlačítko s ikonou vykřičníku.
Po kliknunutí na tlačítko se zobrazí formulář pro zadání váhy objednávky.
Jednotka hmotnosti pro zadávání váhy balíku se automaticky nastavuje podle nastavení ve WooCommerce.
Po zadání hmotnosti a kliknutí na Uložit se zobrazí standardní tlačítko pro odeslání zásilky.