Zobrazování objednávek

Po odeslání zásilky do Zásilkovny se informace o zásilce uloží do eshopu a budou se zobrazovat u objednávky v administraci WordPressu a zároveň na portále Zásilkovna.

Nejprve si tedy ukážeme, jak vypadá zobrazení ve WooCommerce v administraci a jaké jsou zde důležité údaje. 

Barcode 

V prvním sloupci vidíme Barcode. To je identifikační číslo objednávky, které jí bude vygenerováno po jejím odeslání do Zásilkovny (ať už automatickém či ručním). Pod tímto označení zásilky ji bude možné dohledat i v Zásilkovně.

ID objednávky

Ve sloupci označeném Objednávka je důležitý údaj a to číslo objednávky, pod kterým se nám také zobrazí v Zásilkovně.

V dalších sloupcích vidíme některé z detailů objednávek, které si také můžeme zobrazit, včetně dalších,  kliknutím buď na číslo objednávky či na ikonu oka na pravé straně.

Zásilkovna

Podrobnější vysvětlení si zaslouží sloupec Zásilkovna, kde si můžete všimnout, že objednávky mají ve sloupci tlačítko s ikonou.

Pokud mají Barcode, znamená to, že zásilka byla v pořádku vytvořena a ikona se šipkou dolů slouží ka stažení pdf se štítkem.

Pokud nemají Barcode, znamená to, že zásilka nebyla odeslána do systému Zásilkovny a ikona se čtvercem a šipkou nahoru doprava, slouží k manuálnímu odeslání do Zásilkovny.

Tato situace může nastat v případě, že nastala chyba při automatickém odesílání objednávky do systému Zásilkovna nebo pokud je stav objednávky pro odesílání do Zásilkovny jiný, než jsme zvolili při nastavování pluginu – více zde. Z toho důvodu doporučujeme objednávky raději překontrolovat a případně odeslat ručně.

Teď si ukážeme, jak se nám objednávka zobrazí na portále Zásilkovna. Přihlaste se a přejděte do záložky Mé zásilky.

Zásilky v systému Zásilkovny

Zásilkovna má nový systém pro zakládání zásilek, takže screen je z něj. V systému máte v menu položku Vytvořené zásilky a Rozpracované zásilky.

 

Pomocí API není možné vkládat do Zásilkovny rozpracované zásilky!

Pokud potřebujete zásilku upravit, nezbude vám, než vytvořit novou. 

Zde je vidět, že číslo podání je stejné jako v id objednávky v administraci eshopu, náš příklad 78. Podle toho dokážete objednávku dohledat. 

Stav zásilky

V případě, že v adminsitraci kliknete na Barcode, který slouží jako odkaz, budete přesměrováni na stránku na serveru Zásilkovny, kde bude zobrzaen aktuální stav zásilky. 

Obdobně fungují i odkazy na sledování, které jsou přidávány do emailů a detailu objednávek.