Dokumentace pluginu Toret Zásilkovna (Packeta)

Nacházíte se na stránkách dokumentace pluginu Toret Zásilkovna (Packeta), který implementuje tuto dopravní metodu do WooCommerce e-shopu.

Obsah
  1. Instalace pluginu
  2. Aktivace pluginu
  3. Videonávod
  4. Napojení na Zásilkovnu
  5. Státy a dopravci
  6. Nastavení ceny dopravy
  7. Nastavení dopravních zón
  8. Funkce v hlavním nastavení pluginu
  9. Automatické podání zásilek
  10. Dobírka
  11. Doprava zdarma
  12. Tisk štítků na zásilky
  13. Kurzy měn
  14. Reklamační asistent
  15. Zobrazení chyb v objednávce
  16. Sledování zásilek
  17. Zobrazování objednávek
  18. Zásilky v systému Zásilkovny
  19. Ověření věku
  20. Vypnutí dopravce pro produkt
  21. Vypnutí doručení do Z-boxů
  22. Nastavení hmotnosti balíku při ručním odeslání objednávky s nulovou váhou
  23. Automatické načítání stavu zásilek
  24. Časté dotazy a řešení problémů
  25. Použití filtrů
  26. Testování pluginu

Instalace pluginu

Po zakoupení pluginu obdržíte emailem licenční klíč a odkaz na stažení zip souboru s pluginem. Detailní návod, jak do WordPress nainstalovat plugin z počítače, najdete zde.

Aktivace pluginu

Po instalaci pluginu si otevřete plugin Zásilkovna, do příslušného pole vložíte licenční klíč a tlačítkem aktivujte.

Videonávod

Napojení na Zásilkovnu

Pro použití pluginu Zásilkovna, je nutné mít vytvořený účet u společnosti Zásilkovna. Pokud účet nemáte, registraci můžete provést zde.

Po přihlášení do systému Zásilkovny klikněte v horní lište na  jméno účtu.

Zobrazí se informace o vašem účtu. V pravé části najdete Heslo API, které budete potřebovat k implementaci. Zkopírujte jej.

Kromě API hesla budete ještě potřebovat označení e-shopu, které jste zadali při vytváření odesílatele. Tuto hodnotu získáte také v systému Zásilkovny, následovně:

Otevřete v levém menu sekci Informace o uživateli → Odesílatelé. Zde najdete pole označení, jehož hodnotu je třeba zkopírovat.

Hodnotu z pole „Označení“, musíte do pluginu vložit zcela přesně včetně diakritiky. V případě, že označení obsahuje znak „&“, je potřeba označení v administraci účtu Zásilkovny upravit tak, aby neobsahoval tento znak. V opačném případě by se propojení nezdařilo.

Zkopírované implementační údaje Heslo API a Označení vložte do příslušných polí v nastavení pluginu a tlačítkem uložte.

Státy a dopravci

Po uložení implementační údajů v pluginu, zůstaňte na kartě Hlavní nastavení a v sekci Zobrazit státy klikněte na odkaz Začněte načtením dopravců.

Kliknutím na odkaz dojde k přesměrování na kartu Dopravci, kde si načtete dopravce. Máte dvě možnosti načtení:

  1. Automatické načtení CRONem
  2. Ruční načtení tlačítkem

První načtení dopravců můžete provést manuálně přes tlačítko, ale pro pravidelnou aktualizaci dopravců doporučujeme nastavení CRON úlohy na hostingu webu. Interval spouštění CRONu doporučujeme nastavit jednou za 12 hodin.

URL Vašeho CRONu najdete na kartě „Dopravci“.

Po nastavení CRONu na hostingu nemusíte čekat až se CRON spustí, ale můžete si napoprvé dopravce načíst ručně tlačítkem.

Po načtení dopravců se v kartě Hlavní nastavení v sekci Zobrazit státy zobrazí tabulka států. Zde zaškrtněte políčka pro nastavení států, pro které chcete povolit dopravu Zásilkovnou. Nastavení tlačítkem uložte.

V dalším kroku aktivujeme a specifikujeme jednotlivé dopravy, které plugin Zásilkovna nabízí. Nastavení najdete Toret plugins → Zásilkovna v sekci Dopravci.

V tabulce máme v levém sloupci uvedenu zemi a následně jméno dopravců pro tento stát. Uprostřed je sloupec Název dopravce, který se bude zobrazovat v pokladně eshopu. Titulek si můžete upravit tak, jak chcete, aby se v pokladně zobrazoval.

Vpravo je sloupec Aktivní. Toto políčko zaškrtněte u dopravy, kterou chcete v eshopu nabízet. Zaškrtněte jen ty dopravce, které budete využívat.

Nastavení ceny dopravy

Pro každého dostupného dopravce v pluginu lze nastavit:

  • jednotnou cenu dopravy
  • maximální hmotnost objednávky (při překročení nebude dopravce k dispozici)
  • maximální cenu košíku (při překročení nebude dopravce k dispozici)
  • kontrolu rozměrů a maximální rozměry (při překročení nebude dopravce k dispozici)
  • výši příplatku za dobírku (pokud ji dopravce podporuje)
  • limit dobírky (při překročení zadané hodnoty objednávky nebude dobírka k dispozici)
  • dopravu zdarma „od“
  • výpočet ceny dopravy – jednotná cena, cena na základě hmotnosti, rozměrů i hodnoty objednávky

Nastavení dopravců najdete pod záložkou země v nastavení pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna). Na obrázku níže vidíte postup, jak se dostat do nastavení českých dopravců podporovaných Zásilkovnou.

Pro zobrazení dopravce v pokladně je nutné mít vyplněnou „Jednotnou cenu“ a „Maximální hmotnost“. Ostatní pole je doplňkové nastavení.

Jednotnou cenu vyplňujte i v případě, že používáte jiné nastavení ceny (viz Škálování ceny dopravy). Může se stát, že bude objednávka mimo nastavené limity a v těchto případech se cena dopravy určuje právě podle jednotné ceny.  

Škálování ceny dopravy

V pluginu si také můžete u dopravce nastavit ceny dopravy dle hmotnosti, rozměrů či hodnoty objednávky.

Po zvolení typu výpočtu dopravy v roletce se objeví pole pro zadání hodnot a ceny. Zadávané hranice hmotnosti jsou počítány včetně. Toto nastavení je nadřazeno výše určené jednotné ceně.

Na závěr nezapomeňte nastavení uložit. Stejným způsobem provedete nastavení u všech dopravců a zemí, které jste povolili.

Nastavení dopravních zón

Po nastavení dopravců v pluginu Zásilkovna je potřeba také nastavit stejnojmenného dopravce v dopravních zónách WooCommerce. Bez jeho nastavení v zónách dopravy se dopravci z pluginu Zásilkovna v pokladně nezobrazí.

Nastavení dopravních zón najdete ve WooCommerce > Nastavení > Doprava > Upravit.

Ve vybrané zóně klikněte na Přidat způsob dopravy.

V okně, které se otevře, klikněte na Zásilkovna a následně na Pokračovat.

Povolte tento způsob dopravy a klikněte na Create and save.

Funkce v hlavním nastavení pluginu

Podívejme se na možnosti nastavení pluginu v části Hlavní nastavení (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení).

Nastavení licence, implementačních údajů a nastavení dopravců pro jednotlivé země jsme si ukázali v předchozích krocích. Nyní se zaměříme na další sekce na kartě Hlavní nastavení.

Základní nastavení Zásilkovny

  • Doprava zdarma: Plugin Zásilkovna má vlastní nastavení dopravy zdarma pro každého dopravce. Tato funkce se využívá například s dopravou zdarma z WooCommerce při použití kupónu pro dopravu zdarma.
  • Při dopravě zdarma máte možnost ponechat nebo zrušit příplatek za dobírku.
  • „Zaokrouhlení dobírky“ slouží k zaokrouhlení dobírkové částky posílané do Zásilkovny, protože do ní nelze poslat dobírku s desetinným místem. Zaokrouhlení dobírky si nastavte stejné jako zaokrouhlení u faktury.
  • Po zaškrtnutí funkce Odesílat upozornění e-mailem o chybě vytvoření zásilky přijde ze strany WordPressu email, pokud bude se zásilka nevytvoří.
  • Povolení funkce Povolit pro Zásilkovnu navýšení hmotnosti na 20 a 30 Kg používejte jen v případě, že máte u Zásilkovny nasmlouvané individuální hmotnostní podmínky. Maximální limit doprav je u Zásilkovny standardně 5 nebo 10 kilogramů. To určené podle jednotlivých dopravců a tyto hodnoty má Zásilkovna uvedeny v ceníku.
  • Funkce Nahrazení doručovací adresy vybranou adresou pobočky Zásilkovny přepíše doručovací adresu v detailu objednávky na adresu pobočky – zákazníci tak nebudou muset zbytečně vyplňovat svou adresu.
  • Po aktivaci funkce a uložení Povolení změny stavu objednávky na základě stavu zásilky se níže na kartu Hlavní nastavení přidá sekce nastavení „Změna stavu objednávky“, kde je možné nastavit změnu stavu objednávky na základě stavu zásilky. Aby bylo možné měnit stav objednávky na základě stavu zásilky, je nutné nastavit pravidelnou aktualizaci stavů zásilek dle návodu.
  • Deaktivace pop-up okna pro tisk štítků se používá v případě, že si přednastavíte výchozí typy štítků a jiný formát nepoužíváte. Poté je pop-up okno jen zbytečný krok navíc před tiskem štítků.
  • Výchozí typ štítků pro Zásilkovnu se nastavuje pro vlastní dopravy Zásilkovny (výdejní místa Zásilkovny, doručení domů). Nastavený formát štítku bude předvybraný v pop-up okně před tiskem, nebo v případě deaktivace pop-up okna se štítek rovnou stáhne v přednastaveném formátu. 
  • Výchozí typ štítků pro externí dopravce se nastavuje pro externí dopravce Zásilkovny (Slovenská pošta, Hermes atd.). Nastavený formát štítku bude předvybraný v pop-up okně před tiskem, nebo v případě deaktivace pop-up okna se štítek rovnou stáhne v přednastaveném formátu.
  • Automaticky zobrazit mapu s výběrem výdejního místa při výběru dopravy: Pokud si zákazník v pokladně vybere dopravní metodu s výběrem poboček, widget s mapou se automaticky otevře. Zákazník tak nemusí klikat navíc. Tlačítko pro otevření mapy zůstává, pokud by např. zákazník chtěl dodatečně pobočku změnit.
  • Umístění tlačítka widgetu pro výběr poboček: Zde můžete nastavit, zda chcete tlačítko zobrazovat přímo pod danou dopravní metodou nebo až na konci seznamu doprav.
  • Funkce skrýt Zásilkovna záložku u produktu a v kategorii skryje záložku pro nastavení Zásilkovny v detailu produktu a kategorie v administraci.
  • Povolení kontroly vybraného místa vyzvednutí prostřednictvím JS (může být nekompatibilní s vaší šablonou v pokladně)
  • Text před/za číslem balíčku: Zde můžete vložit dodatečný text.

Nastavení sledování stavu zásilky

V této části se nastavují podmínky pro automatické načítání stavů zásilek, které se zobrazují v přehledu objednávek. Více informací k nastavení této funkce najdete v samostatné části dokumentace zde.

Nastavení ceny

S aktivní funkcí Nastavovat cenu včetně DPH je možné v pluginu zadávat ceny včetně DPH. Ve výchozím stavu se v pluginu nastavují ceny bez DPH, bez ohledu na nastavení DPH ve WooCommerci.

Vypnutím nastavení příplatku za dobírku podle ceny se odstraní u všech dopravců nastavení škálování ceny dobírky podle ceny objednávky.

Nastavení hmotnosti

Nastavit lze hmotnosti obalu. Při podání zásilky bude hmotnost obalu přičtena k celkové hmotnosti produktů v objednávce.

Výchozí hmotnost balení bude použita pro výpočet váhy zásilky, pokud jsou v objednávce produkty bez nastavené hmotnosti.

Reklamační asistent

Funkci reklamační asistent lze využít při vyřizování reklamace nebo vrácení balíku ze strany zákazníka. Přes tlačítko u objednávky se vytvoří štítek pro zpětnou zásilku, ten odešlete zákazníkovi, aby jej nalepil na balík a donesl jej na výdejní místo Zásilkovny. Více informací najdete v části dokumentace „Reklamační asistent„.

Více balíčků

Sekce Více balíčků umožňuje příliš těžké objednávky automaticky rozdělovat do více zásilek. Můžete zde funkci povolit a stanovit hmotnostní práh pro rozdělení (v kg). Funkce zakázat filtr výdejních míst podle hmotnosti objednávky umožní vybrat i ta výdejní místa, která by kvůli vysoké hmotnosti objednávky nebyla zobrazena, ale díky rozdělení do více lehčích zásilek je využít lze.

Widget pro výběr adresy

Funkce Povolit widget umožní zobrazovat v pokladně widget s mapou pro výběr výdejního místa zákazníky. Pokud nastavíte výběr adresy jako povinný, objednávka nepůjde odeslat, dokud zákazník nevybere adresu z widgetu.

Vlastní ikony u výdejních míst a pro způsoby dopravy

V pluginu jsou nastaveny výchozí loga Zásilkovny, které se zobrazují v pokladně u tlačítka pro výběr pobočky. V nastavení je možné si pro všechny dopravce s výdejními místy nastavit vlastní ikonu. Stejně tak lze vybrat vlastní ikony pro jednotlivé způsoby dopravy.

Ikona se vybírá z galerie WordPressu, tedy je nutné ji nejprve do galerie WordPressu nahrát.

Nastavení ikon

Sekce nastavení ikon obsahuje checkbox Zobrazit ikonu (pro zobrazení ikon způsobů dopravy) a pole pro vložení vlastního CSS ikon a vlastního CSS pro logo výběru u poboček.

Automatické podání zásilek

V pluginu je možné nastavit automatické odesílaní dat do Zásilkovny, tedy při změně stavu objednávky se podá zásilka do Zásilkovny. 

Nastavení automatického podání zásilek je pod kartou „Odesílat automaticky“ v pluginu Zásilkovna. 

Nejprve je nutné povolit automatické odesílání pomocí checkboxu „Aktivuj“ a poté nastavit k jednotlivým platebním metodám stavy objednávek, při kterých se data do Zásilkovny odešlou. 

Poznámka: Plugin pro podání vyžaduje hmotnost zásilky. Pokud nebudou mít vaše produkty nastavenou hmotnost, automatické podání fungovat nebude. V takovém případě uvidíte v přehledu objednávek ikonu vykřičníku u objednávek, které obsahují produkty bez definované hmotnosti. Jestliže se takový stav na webu vyskytl, je nutné k produktům doplnit hmotnost. Plugin si hmotnost převezme z objednávky a vykřičník pro doplnění se u nových objednávek nezobrazí. 

Dobírka

Cena a podmínky dobírky se nastavují zvlášť pro každého dopravce v pluginu Zásilkovna. (Toret plugins → Zásilkovna → karta státu „Česká republika“ → Poplatek za dobírku, případně další podmínky pro dobírku → Uložit nastavení)

1. Poplatek za dobírku
Zde si nastavíte globální cenu dobírky, cenu nastavujte vč. DPH.

2. Maximální výše dobírky
Zde si nastavíte maximální celkovou cenu v pokladně, pro kterou se dobírka bude zobrazovat, po překročení nastavené ceny, se dobírka v pokladně skryje. Cenu nastavujte vč. DPH.

2.1 Vypnutí dobírky pro jednotlivé dopravce
Pokud máte aktivovanou dobírku, ale nechcete ji mít v nabídce pro některého z nastaveným dopravců, tak u tohoto dopravce do pole „Nastavení maximální výše dobírky“ napište hodnotu 0 (nula).

3. Nastavit dobírku podle ceny
Zde si nastavíte škálování ceny dobírky podle celkové ceny v pokladně. Pokud chcete aby byla cena dobírky zdarma od určité sumy, tak do pole příplatek napište 0 (nula) viz. screen. Cenu nastavujte vč. DPH.

TIP: Pokud nevidíte box pro nastavení příplatku za dobírku podle ceny, zkontrolujte na kartě Hlavní nastavení, v sekci Nastavení ceny checkbox „Vypnout nastavení příplatku za dobírku podle ceny“ a případně jej odznačte. Nezapomeňte změnu uložit!

Poté je nutné dobírku nastavit přímo ve WooCommerce (Woocommerce → Nastavení → Pokladna → Dobírka).

Zde si můžete vybrat z dobírky WooCommerce nebo z pluginu Zásilkovna. Rozeznat je můžete podle URL, pokud jste v nastavení dobírky. WooCommerce dobírka má na konci URL =COD, Toret dobírka má na konci URL =dobirka. Obě platební metody dobírky jsou kompatibilní s pluginem Zásilkovna. Níže uvedený příklad nastavení je z naší Toret dobírky.

Otevře se nastavení dobírky, kde:

  1. Zaškrtněte políčko povolit platbu na dobírku
  2. Titulku zadejte, jak se bude způsob dopravy jmenovat a zobrazovat
  3. popisu napište, jak bude platba popsána zákazníkovi a jak se zobrazí
  4. Instrukce jsou důležitá informace pro zákazníka, která se zobrazí na Děkovné stránce i v potvrzovacím e-mailu
  5. V poli Povolit způsob dopravy zadejte Zásilkovna nebo nechte pole prázdné = povoleno u všech
  6. V poli Povolit pro země přidejte země, pro které chcete dobírku povolit nebo nechte prázdné = povoleno u všech
  7. V poli Stav objednávky vyberte stav, ve kterém bude objednávka po jejím vytvoření při výběru platby na dobírku
  8. Nakonec zaškrtněte políčko Započítat daň podle toho, jak máte daň nastavenou ve Woocommerci
  9. Pro započítání příplatku dobírky při nastavení dopravy zdarma, zaškrtněte Zobrazit dobírku, pokud je cena zásilky 0
  10. Nastavení uložte tlačítkem Uložit změny

Dobírka se bude zobrazovat při vytváření objednávky na Pokladně nebo po jejím dokončení na Děkovné stránce, v potvrzovacím e-mailu nebo v přehledu objednávek v Můj účet po přihlášení zákazníka na vašem webu.

Změna DPH příplatku dobírky

Plugin je naprogramovaný tak, aby se DPH příplatků počítalo podle DPH produktů v košíku. Tedy pokud je v košíku jeden produkt s DPH 10%, tak DPH dobírky a dopravy bude také 10% (u dopravy také záleží na nastavení WooCommerce, zda máte fixní standardní sazbu, nebo nastavení DPH podle košíku). Pokud v košíku bude produkt s 10% a produkt s 21% započítá se k příplatkům 21% DPH. Takto byla funkce naprogramována po konzultaci s FÚ. Nicméně si můžete DPH dobírky fixně nastavit pomocí filtru zde:

Příklad filtru:

add_filter("zasilkovna_taxclass_dobirka", "change_fee_zasilkovna", 10, 1);
function change_fee_zasilkovna($tax_class)
{
    $tax_class = "21";
    return $tax_class;
}

Aby se filtr při další aktualizaci Zásilkovny nesmazal, je nutné jej vložit do child šablony nebo do prázdného pluginu ZDE.

Doprava zdarma

Dopravu zdarma nastavíte přímo v pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna → Výběr země „Česká republika“ → Doprava zdarma od Uložit). Dopravu zdarma si můžete nastavit u libovolné dopravní služby.

Nastavení pluginu dopravy zdarma je OD, tedy doprava zdarma se na webu aktivuje od částky v košíku.

PŘÍKLAD: Pokud chcete dopravu zdarma od 500,- tak do pluginu nastavte částku 500.

Nastavení částky dopravy zdarma se vztahuje pouze pro produkty, nezapočítává se cena dopravy.

PŘÍKLAD: Pokud máte nastavenou dopravu zdarma od 500,- a v košíku je produkt za 450,- + cena dopravy 65,- = 515,- Kč, tak se doprava zdarma neaktivuje. Tedy aby se takto nastavená doprava zdarma aktivovala, je zapotřebí vložit do košíku produkt(y) v hodnotě minimálně 500,- Kč.

V případě, že potřebujete upravovat toto chování pokročilejším způsobem, obsahuje plugin filtr:

apply_filters( ‚zasilkovna_free_shipping_rates‘, $rates, $old_rates, $package );

Pomocí něj ovlivníte hodnotu $rates, která se zasílají do filtru woocommerce_package_rates.

Ve filtru je $rates upravení hodnota, $old_rates obsahuje původní, nezměněnou hodnotu, přijatou do funkce.

Plugin Zásilkovna nelze použít v kombinaci s výchozí dopravní metodou Doprava zdarma ve WooCommerce, ale je potřeba použít nastavení dopravy zdarma, které obsahuje plugin.

Tisk štítků na zásilky

Plugin nabízí více způsobů, jak vytisknout přepravní štítek.

Jednotlivý tisk štítku můžete provést:

  • V přehledu objednávek: U každé podané objednávky je ikona PDF souboru. Po kliknutí na ni se otevře nabídka a zde je na výběr formát a pozice štítku.
  • V detailu objednávky: Po rozkliknutí objednávky najdete na pravé straně tlačítko pro stažení štítku. Zde je také možné si zvolit formát a pozici štítku.

Hromadný tisk štítků má dvě možnosti:

  1. Vytisknout štítky (Zásilkovna) je možnost pro tisk štítků balíků, kdy se jedná o jejich vlastní doručovací služby. Například jde o dopravce Výdejní místa Zásilkovny nebo dopravce Zásilkovna domů.
  2. Vytisknout štítky (Ostatní dopravci) je možnost pro tisk štítků balíků, kdy se jedná o externí dopravce Zásilkovny. Například jde o dopravce Hermess, Slovenská pošta apod.

Vlastní pozice štítku

Při jednotlivém i hromadném tisku je možné zvolit pozici štítku na stránce. Po kliknutí na ikonu stažení štítku nebo při výběru hromadného tisku se zobrazí inline okno, kde je možné vybrat formát a případně pozici při tisku.

Tisk štítků je možný i přímo z administrace Zásilkovny z vašeho účtu v sekci „Podané zásilky“. Zde můžete také tisknout více štítků najednou.

Kurzy měn

V nastavení pluginu (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Nastavení měn a zemí) je možnost nastavení kurzů měn pro kalkulaci cen dopravy.

K dispozici jsou pole pro všechny používané měny, to znamená euro, maďarský forint, polský zlotý a rumunský lei.

Měny zásilek

Zásilkovna umožňuje pro některé státy nastavit měnu, ve které bude zásilku přijímat. Zároveň vám WooCommerce umožňuje používat více měn. Proto je nutné stanovit postup, jakým se budou měny přepočítávat v závislosti na zemi, kam objednávka bude směřovat.

Zásilkovna si sama umí provést konverzi měn. Více informací ke konverzi měn najdete v administraci svého účtu na zasilkovna.cz

V případě, že chcete používat vlastní konverzi měn, dle vlastního kurzu, musíte jej nastavit v pluginu Zásilkovna. Zde (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Nastavení měn a zemí) je možnost nastavení kurzů měn pro kalkulaci cen dopravy.

Reklamační asistent

Reklamační asistent je služba, jejímž principem je zajištění logistiky reklamovaného zboží a zjednodušení komunikace mezi vámi a vašim zákazníkem při vyřizování reklamace.

Svému zákazníkovi tak proces vrácení zásilky velmi usnadníte a navíc ho nevystavujete placení nechtěné dopravy. Službu si navíc můžete přizpůsobit tak, aby seděla na míru přímo Vašemu eshopu.

Reklamačního asistenta si aktivujete v administraci pluginu Zásilkovna (Toret plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení → Reklamační asistent → Aktivovat reklamačního asistenta → Uložit)

Štítek s čárovým kódem můžete vygenerovat v administraci objednávek stejně jako běžné štítky. Vytištěné štítky pak můžete přibalit zákazníkovi přímo do balíku, k faktuře nebo zaslat emailem. Ten jej poté nalepí na reklamovanou zásilku a odevzdá na kterékoli pobočce Zásilkovny. Služba Reklamační asistent je v Zásilkovně zpoplatněna. Více naleznete ZDE.

Pomocí funkce Zažádat o zpětný balík ihned po zadání balíčku do Zásilkovny můžete vytvářet zpětné zásilky rovnou při zadávání balíků.

Abyste mohli automaticky tisknout reklamační štítky společně s těmi běžnými, zaškrtněte funkci Tisknout štítky pro balíčky a zpětné balíčky společně.

V nastavení můžete také povolit sledování stavu vrácené zásilky, který pak uvidíte v přehledu objednávek, i podle změny stavu vráceného balíku měnit stav objednávky.

Zobrazení chyb v objednávce

Pokud nedojde k odeslání údajů o objednávce do Zásilkovny, je chyba uložena do Zásilkovna logu a případně do poznámek v detailu objednávky v pravém sloupci. V případě, že nevíte, jak chybu odstranit, napište na podporu info@toret.cz nebo se obraťte na online podporu na stránkách toret.cz a zašlete celé znění chybové zprávy.

Sledování zásilek

Po vytvoření objednávky se zobrazí informace o vybrané pobočce, společně s odkazem na sledování zásilky v:

  • e-mailech
  • v detailu objednávky
  • v účtu zákazníka
  • v detailu objednávky v administraci.

Zobrazení v emailu

V případě, že se jedná o Zásilkovnu, Paczkomaty, nebo Nova Postha, které mají pobočky, v e-mailu se zobrazí data o pobočce.

Pokud je již zásilka registrována v systému, zobrazí se zákazníkům rovněž odkaz na sledování zásilky. Pokud služba (například Česká Pošta), nemá pobočky, bude se zobrazovat pouze odkaz.

Vlastní e-maily

V případě, že používáte vlastní e-maily pomocí pluginu třetí strany, nebo máte e-maily upravené, je možné, že se v e-mailech pro zákazníky nezobrazuje informace o vybrané pobočce a sledovací odkaz. Co s tím?

Zkontrolujte zda emaily obsahují hook woocommerce_email_after_order_table, na který je vybraná pobočka se sledovacím odkazem vázána. Případně hook doplňte v e-mailu na místo, kde chcete vybranou pobočku a odkaz na sledování zásilky zobrazit.

Zobrazování objednávek

Po odeslání zásilky do Zásilkovny se informace o ní uloží do e-shopu a budou se zobrazovat u objednávky v administraci WordPressu a zároveň na portálu Zásilkovna.

Nejprve si tedy ukážeme, jak vypadá zobrazení ve WooCommerce administraci a jaké jsou zde důležité údaje. 

1. ID objednávky
Ve sloupci označeném „Objednávka“ je číslo objednávky, pod kterým se také zobrazí v Zásilkovně.

2. Zásilkovna
Podrobnější vysvětlení si zaslouží sloupec Zásilkovna. Objednávky mající ve sloupci tlačítko s ikonou PDF souboru mají přiřazené trasovací číslo. To znamená, že zásilka byla v pořádku vytvořena a ikona s PDF souborem slouží ke stažení štítku.

Pokud objednávka nemá přiřazené trasovací číslo, znamená to, že zásilka nebyla odeslána do systému Zásilkovny. Ikona se čtvercem a šipkou nahoru doprava slouží k manuálnímu odeslání do Zásilkovny.

Tato situace může nastat v případě, že nastala chyba při automatickém odesílání objednávky do systému Zásilkovna, nebo je stav objednávky pro odesílání do Zásilkovny jiný, než byl zvolen při nastavování pluginu. Z toho důvodu doporučujeme objednávky raději překontrolovat a případně odeslat ručně.

Vedle ikony pro tisk štítků je ikona osoby – reklamační asistent. Po kliknutí na tuto ikonu vytvoříte novou zpětnou zásilku pro reklamaci. Zpětnou zásilku lze také vytvořit v administraci Zásilkovny → Podané zásilky.

Ikona osoby se změní na ikonu dvou šipek uspořádaných do obdélníku. Kliknutím na tuto šipku stáhnete reklamační štítek.

Ikona popelnice slouží ke smazání zásilky ze systému Zásilkovny.

Pokud kliknete na ikonu lupy, vstoupíte na stránky Zásilkovny s předvyplněným trackovacím číslem pro sledování zásilky.

3. Stav Zásilkovny
V tomto sloupci vidíte v jakém stavu se nachází zásilka u společnosti Zásilkovna. Pokud chcete vidět aktuální stav zásilky, tak je nutné nastavit CRON, který najdete v Hlavním nastavení pluginu → Automatické načítání stavu zásilky. Více v sekci Automatické načítání stavu zásilky.

4. Stav zpětné zásilky

V tomto sloupci uvidíte stav zásilek, které byly poslány zpět pomocí reklamačního asistenta.

Zásilky v systému Zásilkovny

V administraci Zásilkovny → Podané zásilky jsou uvedeny všechny podané zásilky, včetně zásilek z reklamačního asistenta. Ve sloupci Objednávka, Trasovací číslo a Stav se shodují informace s těmi, které vidíte u objednávek ve WooCommerce.

Ověření věku

Integrace do Zásilkovny podporuje ověření věku pro vybrané produkty. Vše funguje automaticky a pokud dopravce tuto službu podporuje a v objednávce se nachází alespoň jeden produkt, který vyžaduje při předání ověření věku, tak bude celá objednávka vyžadovat ověření věku.

Že produkt potřebuje při doručení ověření věku nastavíte v detailu produktu na záložce Zásilkovna, kde pro aktivaci stačí požadavek Ověření věku zaškrtnout.

Vypnutí dopravce pro produkt

Pomocí pluginu si můžete vypnout vybrané dopravce pro konkrétní produkt, variantu nebo kategorii.

Vypnutí dopravce na úrovni produktu:

Nastavení najdete při úpravě produktu v boxu Data produktu a záložce Zásilkovna.

Vypnutí dopravce na úrovni varianty produktu:

Pro každou variantu zvlášť je možné vypnout jednotlivé dopravce z pluginu Zásilkovna. Jejich možnost vypnutí najdete v nastavení varianty.

Vypnutí dopravce na úrovni kategorie:

Také pro každou kategorii můžete vypnout dopravce z pluginu Zásilkovna. Vypnutí můžete provést jak při vytvoření nové kategorie, tak v úpravě již vytvořené kategorie.

Pozor! Pokud se objednávka skládá z více produktů a alespoň jeden produkt má nastavené toto omezení, tak vybraný dopravce není pro objednávku dostupný.

Vypnutí doručení do Z-boxů

Při výběru dopravy na výdejní místo se standardně ve widgetu zobrazují i výdejní boxy. Doručování do boxů lze zakázat pro konkrétní produkt, variantu nebo kategorii. Pokud bude v objednávce některý z těchto produktů, výdejní boxy nebudou zákazníkovi nabídnuty.

Nastavení provedete v detailu produktu/varianty/kategorie.

Nastavení hmotnosti balíku při ručním odeslání objednávky s nulovou váhou

V případě, že používáte ruční odeslání objednávky do Zásilkovny a objednávka obsahuje produkty, které nemají nastavenou hmotnost, můžete zadat hmotnost balíku manuálně.

U objednávky k manuálnímu odeslání do Zásilkovny bez definované hmotnosti se zobrazí ve sloupci Zásilkovna tlačítko s ikonou vykřičníku.

Po kliknunutí na tlačítko se objeví formulář pro zadání váhy objednávky.

Jednotka hmotnosti pro zadávání váhy balíku se automaticky nastavuje podle nastavení ve WooCommerce.

Po zadání hmotnosti a kliknutí na Uložit se zobrazí standardní tlačítko pro odeslání zásilky. Zásilku lze nyní odeslat kliknutím na toto tlačítko.

Nechcete zadávat hmotnost přes vykřičník před odesláním zásilky?

Pokud nechcete manuálně zadávat hmotnost váhy před odesláním, tak je nutné, aby všechny produkty měly nastavenou hmotnost. Poté si plugin převezeme hmotnost produktů z objednávky a vykřičník se nezobrazí.

Automatické načítání stavu zásilek

V přehledu objednávek ve sloupci Status Zásilkovny je uvedeno v jakém stavu se zásilka nachází. Pokud chcete vidět aktuální stav zásilky, tak je nutné nastavit CRON, který najdete v Hlavním nastavení pluginu → Automatické načítání stavu zásilky.

Funkce automatického načítání stavu zásilky má své vlastní detailní nastavení, které najdete v sekci Toret Plugins → Zásilkovna → Hlavní nastavení. Sekce je pojmenována Nastavení sledování stavu zásilky.

Počet zkontrolovaných objednávek na běh CRONu – zde si můžete nastavit, kolik objednávek se zkontroluje při jednom běhu CRONu. Doporučujeme nastavit kontrolu 20 objednávek s frekvencí načítání CRONu 1x za 15 minut. Takto by nemělo dojít k překročení limitu dotazů na API Zásilkovny.

Počet dní pro zpětnou kontrolu – počet dní u objednávek, po který bude stav balíku v Zásilkovně zpětně kontrolován.

Nekontrolovat stav zásilky v následujících stavech objednávky – zde si můžete určit, ve kterých stavech objednávky nebude kontrolován stav balíku v Zásilkovně. Doporučujeme vyloučit stavy Selhalo, Zrušena, Vráceno a Dokončeno.

Nekontrolovat stav balíku v těchto stavech zásilky – zde můžete definovat, kdy se již dále nebude kontrolovat stav balíku v Zásilkovně. Doporučujeme vybrat Úspěšně doručeno, Vrácena odesílateli a Zásilka zrušena.

Tato funkce není Zásilkovnou garantována. Pro tuto funkci využíváme informací vrácených ze serveru po dotazu. Systém Zásilkovny je citlivý na časté dotazy na jejich servery. Doporučujeme URL CRONu volat/spustit 1x za 15 minut s kontrolou 20 objednávek. Pokud byste pouštěli kontrolu častěji nebo s větším počtem objednávek, tak může Zásilkovna tuto funkci blokovat z důvodu častého dotazování na jejich servery.

Pozor! V případě, že jste u starší verze pluginu (do 5.7.0) používali úpravu funkce kontroly stavů zásilek pomocí filtru, tak je nutné po aktualizaci pluginu na 5.7.0 a vyšší, vlastní úpravu smazat nebo zakomentovat. Pokud necháte vlastní úpravu aktivní, tak kontrola stavů zásilek nebude fungovat.

Testování pluginu

Pro účely testování můžete využít:

  • subdoménu “dev.doménalicence” (se stejnou licencí jako pro produkční web)
  • localhost (127.0.0.1)

Na těchto umístěních budou zakoupené pluginy fungovat také a můžete zde otestovat implementaci a kompatibilitu před ostrým nasazením na web i v průběhu jeho užívání.

Časté dotazy a řešení problémů

Debugování chyb

Vzhledem k tomu, že se vždy může něco pokazit, má plugin vestavěný způsob zachytávání chyb.

V detailu objednávky, kde se vyskytla chyba, najdete v pravém horním rohu Zásilkovna Log, který se vztahuje pouze na konkrétní otevřenou objednávku.

V přehledu pluginů od Toretu najdete Zásilkovna log, který obsahuje záznamy o všech objednávkách najednou.

Není (správně) zadán odesílatel zásilky

V případě, že se objeví tato chyba, nemáte správně vyplněn název obchodu.

Odesílatel zásilky jste totiž vy, respektive váš obchod. A kromě API klíče vás zásilkovna identifikuje podle názvu obchodu.

Ve svém účtu v Zásilkovně můžete mít několik obchodů a systém to nedokáže rozeznat. Název obchodu najdete v administaci Zásilkovny a musí přesně odpovídat tomu, co jste vyplnili.

Problém také může být diakritika a mezery v názvu.

Název obchodu najdete po přihlášení do administrace Zásilkovny v menu Informace o uživateli → Odesílatelé.

V názvu odesílate je znak &

V případě, že označení obsahuje znak „&“, je potřeba označení v administraci účtu Zásilkovny upravit tak, aby neobsahoval tento znak.

Pokud by označení obsahovalo znak &, tak by se nepodařilo pluginem odesílat do Zásilkovny objednávky z webu.

Plugin WooCommerce Pay for Payment

Plugin WooCommerce Pay for Payment není kompatibilní s pluginem WooCommerce Zásilkovna. Použití obou pluginů současně může způsobit konflikt. Plugin Zásilkovna obsahuje vlastní nastavení příplatků za dobírku.

Nefunkční tlačítko vybrat pobočku

V případě že se po kliknutí na tlačítko Vybrat pobočku nic nestane, je třeba zkontrolovat, jestli nejsou vypsané chyby v konzoli. (CHROME – pravé tlačítko myši-> poslední položka „PROZKOUMAT“ -> druhá záložka „CONSOLE“).

Chyby zablokovaných reklam nevadí, ale například vadí chyba od Google Tag Manager nebo chyba z šablony. V případě, že takovou chybu máte, je třeba jí odstranit, protože blokuje některé funkce pokladny a tím i výběr pobočky.

Nezobrazuje se příplatek za dobírku

Je důležité pokud zadáváte cenu používat desetinou tečku, nikoliv čárku. Čárku plugin vyhodnotí jako chybu a nevypíše se příplatek.

Dále je důležité zkontrolovat, zda používáte dopravní metodu Dobírka z pluginu Zásilkovna a ne výchozí WooCommerce Dobírku.

Při dopravě zdarma se nezobrazuje příplatek za dobírku

Při dopravě zdarma se nezobrauje dobírka i přesto, že je dobírka nastavená a v nastavení pluginu Zásilkovna máte zaskrtnuté „PŘI DOPRAVĚ ZDARMA PONECHAT PŘÍPLATEK ZA DOBÍRKU“?

V tomto případě zkontolujte WooCommerce → Nastavení → Pokladna → Dobírka a úplně dole zaškrtněte Zobrazit dobírku, pokud je cena zásilky 0.

Špatně se dopočítává DPH k cenám za dopravu a dobírku

Plugin bere nastavení DPH z WooCommerce. Pokud vám neodpovídá výsledná suma (a do pluginu se zadává cena bez DPH), zkontrolujte, zda máte zadanou částku s desetinnou tečkou.

Jak znovu aktivovat licenci v pluginu

Pokud potřebujete znovu zadat do pluginu licenci pluginu (například po resetu nebo ji chcete vyměnit) postupujte následujícím způsobem:

Smažte současně zadanou licenci → Uložte nastavení → Vložte novou licenci → Klikněte na tlačítko Aktivovat → Uložte nastavení.

Při aktualizaci dopravců se zobrazuje PHP Warning: allow_url_fopen=0

Pro načtení poboček se využívá knihovna allow_url_fopen, zkontrolujte, zda ji máte na hostingu povolenou.

Do systému Zásilkovny se neposílá objednávka s dobírkou

Plugin Zásilkovna obsahuje svojí platební metodu Dobírka, která musí být aktivní. Výchozí metoda Dobírka (COD) z WooCommerce neumí do systému Zásilkovny předávat informaci o dobírce.

Běžte do WooCommerce → Nastavení → Pokladna a zkontrolujte nastavení Dobírky.

Vše je detailně rozepsáno v sekci Dobírka.

Forbidden – chyba při načítání dopravců

V případě, že při načítání dopravců se Vám zobrazila chybová hláška:

Forbidden
You don’t have permission to access this resource.

Vzniklá chyba Forbidden je na straně hostingu, kde je blokován přístup ke spuštění PHP skriptu načítání dopravců. Je potřeba z vaší strany kontaktovat váš hosting, aby vám povolil spuštění této URL.

Po zresetování licenčního klíče se stále připisuje původní URL

Základní URL máte nastavenou nejspíše pomocí funkce PHP. Plugin si tyto data načítá z databáze, zde bude potřeba upravit URL. Najdete ji v tabulce [prefix]_options a řádcích siteurl a home. Adresu musíte v této databázi upravit dle vzoru: https://vaseurl.cz

Nelze načíst dopravce (státy)

Po načtení dopravců se dopravci/státy nezobrazují v pluginu?

Varianta A

Pravděpodobně bude v pluginu chybně zadán API klíč ze Zásilkovny. Překontrolujte ho. Ideálně jej znovu překopírujte. POZOR na možné mezery na začátku nebo na konci klíče.

Kde API Najdete?

Přihlašte se do adnimistrace Zásilkovny a poté klikněte v horní lište na vaše jméno.

Zobrazí se informace o vašem účtu a v pravé části najdete Klíč API a Heslo API, oba tyto údaje překontrolujte, zda jsou v pluginu správně.

Varianta B

Plugin Zásilkovna může být nekompatibilní s jiným pluginem třetích stran. 

Je nám známá nekompatibilita s: 

  • Hide my WP, který znemožní načtení poboček Zásilkovny. U pluginu Hide my WP je nutné vynutit pro Zásilkovnu výjimku nebo pro načtení dopravců mít plugin deaktivovaný.

Varianta C

Pokud se při načtení dopravců zobrazí na stránce chyba „Není vyplněn API klíč Zásilkovny“ a již jste zkontrolovali správnost implementačních údajů v pluginu, promažte Cookies a Cache paměť v prohlížeči a poté opětovně načtěte dopravce.

Error: Call to a member function get_shipping_country() on null

Zkontrolujte si, zda nemáte v pokladně skryté okno výběru země. Pro správnou funkčnost pluginu nesmí být toto okno skryté.

Jak nastavit plugin Zásilkovny, aby nedošlo k navýšení ceny přepravy z důvodu přeštítkování (nulová váha)

Pro nastavení máte dvě možnosti:

  1. Při použití automatického odeslání
    Jestliže chcete používat automatické odeslání do Zásilkovny (například na děkovné stránce), musíte mít u všech produktů nastavenou váhu. Poté se do systému Zásilkovny automaticky přenese váha celé objednávky.
  2. Při použití ručního odeslání
    Pokud využíváte ruční odeslání do Zásilkovny, deaktivujte na kartě Odesílat automaticky pluginu Zásilkovna automatické odesílání.

Objednávky poté do systému Zásilkovny odešlete ručně z přehledu objednávek. V případě, že se objeví objednávka bez vyplněné váhy, budete před odesláním vyzvání k jejímu vyplnění.

Není zadána hodnota zásilky pro účely pojištění. Prosíme zadejte ji.

Problém je v tom, že cena je 0 Kč a Zásilkovna tuto hodnotu nepřijme a chce cenu balíku pro účel pojištění.

Pro podání zásilky s nulovou hodnotou vložte níže napsanou funkci do child šablony nebo vlastního pluginu:

function extend_zasilkovna_ticket_value( $price, $order, $zasilkovna_option, $zasilkovna_id){

return $order->get_subtotal();

}
add_filter( "zasilkovna_ticket_value", "extend_zasilkovna_ticket_value",10,4);

Chyba při podání: faultRequestErrorAn error occured parsing request

Zásilkovna při podání zásilky validuje data, která jsou odesílána. Při této chybě Zásilkovně vadí odesílaná data u předmětné objednávky.

Rozklikněte detail fakturačních a dopravních údajů. Zkontrolujte vyplněné údaje, zda obsahují neobvyklé znaky. Například vadí speciální znak &, který občas používají společnosti ve svém názvu. Speciální znak postačí smazat, objednávku aktualizovat a poté zásilku podat.

Použití filtrů

Plugin Zásilkovna v současné době obsahuje následující filtry:

  • zasilkovna_shipping_cost– Zásilkovna
  • cesko_nejlevnejsi_doruceni_shipping_cost – Zásilkovna nejlevnější doručení na adresu
  • zasilkovna_cp_cz_cost – Česká Pošta CZ
  • zasilkovna_dpd_cz_cost – DPD CZ
  • zasilkovna_express_brno_cz_cost – Expresní doručení Brno
  • zasilkovna_express_praha_cz_cost – Expresní doručení Praha
  • zasilkovna_express_ostrava_cz_cost – Expresní doručení Ostrava

Každý filtr přijímá tři hodnoty:

  • $cost – aktuální cenu dopravy
  • $country – vybranou zemi
  • $weight – hmotnost položek v košíku

Každá funkce použitá ve filtru by měla vracet hodnotu $cost. V případě, že chcete dopravu deaktivovat, stačí nastavit $cost na false.

Dynamický filtr

  • zasilkovna_‘.$filter_id.’_cost

Další filtry

  • zasilkovna_allow_multiple_submissions
  • zasilkovna_order_number
  • zasilkovna_dobirka_shipping_id
  • zasilkovna_free_shipping_rates
  • zasilkovna-sledovani-link
  • dobirka_is_virtual_product_in_cart

Filtr pro nastavení váhy objednávky

Definice filtru

$weight = apply_filters( 'zasilkovna_packeta_weight_check', $weight );

Příklad filtru

add_filter( 'zasilkovna_packeta_weight_check', 'zasilkovna_packeta_weight_check_fce', 10, 1 );
function zasilkovna_packeta_weight_check_fce( $weight ){
return 1;
}

Upozornění: Použití filtru je na vlastní zodpovědnost, Zásilkovna vydávala prohlášení, že bude balíčky v případě nedostatků přeštítkovávat a toto si zpoplatní za každý nalepený štítek. Také se může stát, že pobočka půjde zákazníkovi vybrat, protože máte sice filtrem nastavenou váhu u objednávky, ale zboží v košíku žádnou váhu nemá, Zásilkovna zjistí, že balík neváží tolik, kolik je na Vašem štítku a že pobočka, na kterou měl být balíček doručen, bere např. balíky pouze do 5 kg. Tedy nebude možné Váš balík na tuto pobočku doručit a balík přesměrují na jinou pobočku. Nejlepší řešení je místo filtru přidat skutečnou váhu ke každému produktu, váhu v detailu produktu nastavíte jednou a máte u všech budoucích objednávek váhu vyřešenou.

Filtr pro nastavení stavů podaných zásilek

Pokud si chcete do funkce přidat další stavy objednávek, které budou kontrolovány, tak si tuto funkci můžete upravit pomocí filtru:

apply_filters( 'zasilkovna_status_cron_order_status',array('wc-pending', 'wc-processing', 'wc-on-hold'))

Pokud si chcete upravit počet objednávek na jeden běh CRONu, tak si tuto funkci můžete upravit pomocí filtru:

'limit' => apply_filters( 'zasilkovna_status_cron_limit', 20 )

Filtr pro nastavení DPH dobírky

Definice filtru:

$tax_class = apply_filters( 'zasilkovna_taxclass_dobirka', $FeeData['tax_class'] );

(includes/class-zasilkovna-fee.php ř.:89)

Příklad filtru:

add_filter( 'zasilkovna_taxclass_dobirka','change_cost_zasilkovna_for_product', 10, 1 );
function change_fee_zasilkovna( $FeeData ){
$FeeData = [ "tax_class" => "21", ];
return $FeeData;
}

Filtr dobirka_is_virtual_product_in_cart

Filtr je součástí platební metody Dobírka v metodě is_virtual_product_in_cart, která vrací false, nebo true, podle toho, zda objednávka obsahuje produkt, který není virtuální.

Pokud objednávka obsahuje pouze virtuální produkty, Dobírka by se neměla zobrazit, metoda vrátí false. Pomocí filtru můžete změnit výchozí chování.

Definice filtru

return apply_filters( 'woo_doprava_is_virtual_product_in_cart', $has_virtual, $this );
  • $has_virtual – true/false
  • $this – objekt platební metody Dobírka

Filtr zasilkovna_order_number

Filtr je součástí tříd class-zasilkovna-ticket-claim.php a class-zasilkovna-ticket.php.

Přijímá hodnoty $order_number a $order. Slouží k možné úpravě čísla objednávky, které se defaultně zasílá do Zásilkovny.

Definice filtru

$zasilkovna_order_number = apply_filters( 'zasilkovna_order_number', $order_number, $order );
  • $order_number – číslo objednávky
  • $order – objekt objednávky

add_filter( ‚zasilkovna_order_number‘, ‚change_zasilkovna_order_id‘, 10, 2 );
function change_zasilkovna_order_id( $order_number, $order ){

$order_number = get_post_meta( $order->get_id(), 'variable_symbol', true ); 
return $order_number;
}

Filtr zasilkovna_allow_multiple_submissions

Filtr je součástí tříd class-zasilkovna-admin.php a class-zasilkovna-ticket.php.
Jeho jedinou hodnotou je false. Výchozí chování pluginu je neumožnit odeslání zásilky do Zásilkovny, pokud je již zásilka vytvořena. Pokud vrátíte pomocí filtru true, bude vám umožněno opakované odeslání zásilky.

Definice filtru

apply_filters(‚zasilkovna_allow_multiple_submissions‘, false)

Filtr zasilkovna_filter_id_cost

Filtr je součástí třídy class-shipping-helper.php.

Tento filtr je dynamický a je společný pro více doprav. Jeho funkce je stejná, jako u podobných filtrů, umožňuje manipulaci s cenou dopravy.

Definice filtru

$cost = apply_filters( ‚zasilkovna_‘.$filter_id.’_cost‘, $cost );

$cost – cena dopravy
Hodnoty proměnné filtr_id

austria-at
germany-de
germany-dpd
de-hermes
fr-colissimo
gb-royal-mail
gb-hermes
hu-nejlevnejsi-doruceni
hungary-hu
dpd-hu
transoflex-hu
su-posta
li-posta
it-gls
pl-nejlevnejsi-doruceni
poland-pl
pl-mail-24
pl-inpost
pl-paczkomaty
slovensko-doruceni
slovenska-posta
express-bratislava
slovensko-kuryr
ro-nejlevnejsi-doruceni
dpd-ro
fan-ro
ro-cargus
gls-sl
dpd-bl
bg-speedy-office
ukrajina-doruceni
ua-nova-posta

Filtr zasilkovna_express_ostrava_cz_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je určen pro dopravu Expresní doručení Ostrava.

Definice filtru

$cost = apply_filters( 'zasilkovna_express_ostrava_cz_cost', $cost );
  • $cost – cena dopravy

Filtr zasilkovna_express_praha_cz_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je určen pro dopravu Expresní doručení Praha.

Definice filtru

$cost = apply_filters( ‚zasilkovna_express_praha_cz_cost‘, $cost );
  • $cost – cena dopravy

Filtr zasilkovna_express_brno_cz_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je určen pro dopravu Expresní doručení Brno.

Definice filtru

$cost = apply_filters( 'zasilkovna_express_ostrava_cz_cost', $cost );
  • $cost – cena dopravy

Filtr zasilkovna_dpd_cz_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je určen pro dopravu DPD Česko.

Definice filtru

$cost = apply_filters( 'zasilkovna_dpd_cz_cost', $cost );
  • $cost – cena dopravy

Filtr cesko_nejlevnejsi_doruceni_shipping_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je určen pro dopravu Zásilkovna nejlevnější doručení na adresu.

Definice filtru

$cost = apply_filters( 'cesko_nejlevnejsi_doruceni_shipping_cost', $cost );
  • $cost – cena dopravy

Filtr zasilkovna_cp_cz_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je určen pro dopravu Česká Pošta.

Definice filtru

$cost = apply_filters( 'zasilkovna_cp_cz_cost', $cost );
  • $cost – cena dopravy

Filtr zasilkovna_shipping_cost

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.

Přijímá cenu zásilky a je společný pro všechny země, které obsahují dopravu na pobočku Zásilkovny.

Definice filtru

$cost = apply_filters( 'zasilkovna_shipping_cost', $cost, $moje_country, $weight );
  • $cost – cena dopravy
  • $weight – celková hmotnost košíku
  • $moje_country – zvolená země doručení
  • Příklad použití – změna ceny dopravy pokud je v košíku konkrétní produkt.

<?php

add_filter( ‚zasilkovna_shipping_cost‘, ‚change_cost_zasilkovna_for_product‘ );
function change_cost_zasilkovna_for_product( $cost ){

$items = WC()->cart->get_cart();

foreach($items as $item => $values) {
    if( $values['data']->get_id() == 31 ){
       $cost = $cost * 3;
    }
}

return $cost;
}

Filtr pro úpravu textu Doprava zdarma

Filtr je součástí třídy class-zasilkovna-shipping.php.
Filtrem upravíte text „Zdarma“ u dopravy při splnění podmínek dopravy zdarma.

Definice filtru:

apply_filters( 'zasilkovna_free_shipping_label', $text );

(includes/class-zasilkovna-shipping.php ř.:474)

Příklad filtru:

add_filter( 'zasilkovna_free_shipping_label', 'zasilkovna_free_shipping_label_fce', 10, 1);
function zasilkovna_free_shipping_label_fce( $text ){
return 'doprava je zdarma';
}

Filtr zasilkovna_group_print_services_format

V případě, že vám nevyhovuje výchozí formát stažení štítků, je možné jej pomocí filtru zasilkovna_group_print_services_format upravit.

Povolené hodnoty najdete zde.

<?php

add_filter( ‚zasilkovna_shipping_cost‘, ‚change_cost_zasilkovna_for_product‘ );
function change_cost_zasilkovna_for_product( $cost ){

$items = WC()->cart->get_cart();

foreach($items as $item => $values) {
    if( $values['data']->get_id() == 31 ){
       $cost = $cost * 3;
    }
}

return $cost;
}

Vypnutí parametru autoload u option Toret Zásilkovna

Jedná se o nevratnou změnu v databázi, důrazně doporučujeme před provedením udělat zálohu.

UPDATE wp_options SET autoload = 'no' WHERE option_name LIKE '%zasilkovna%';
Přejít nahoru